~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 31 juli 2008

Klurig manick, som jag i postlådan fick

Av ~ Ruth ~ - 31 juli 2008 11:41

En ny dag att våndas, andra jublar, halleluja !  Fick ett lockbrev från Bonniers bokklubb i dag, med i detta stora kuvert fanns den här tingsten, och ingen stans står det vad den är till för, har du någon aning (jag vet inte). Kanske är det en fiffig manick, så jag spar den tills vidare, har du en susning, måste ha något med böcker att göra ? det brukar vara blyertspennor som dom skickas ut annars och då behövs det ju ingen förklarning, men det här ?

 
 
trollpackan

trollpackan

31 juli 2008 13:47

Hmm...neää, har aldrig sett något liknande. Är den stor?

http://trollpackan

 
Latte

Latte

31 juli 2008 13:47

Det var en konstig sak... Undrar vad det är för något? Men dte är roligt när man får sånna erbjudanden, för då får man ju gratissaker ibland. Carolina brukar plocka ut dem och sedan slänga allt annat, hehe...

Ha det bra! Kramar //Carolina & Latte

http://latte

 
Ingen bild

BLOGGAREN RUTH

31 juli 2008 13:57

Den är inte så stor, ringen är förmodligen till för att sätta fingret i.

 
Charlotte som tror det är en

Charlotte som tror det är en

31 juli 2008 14:46

apelsinskalare, såg något liknande i matmagasinet idag. Min var gul för jag fick också detta erbjudande idag, konstaterade snabbt att det är billigare att köpa böckerna i pocket och slippa alla krav på att köpa bara för köpandets skull. Så därför fick "Berlinerpopplarna" följa med mig hem från ICA Idag, den var på rea för den fatala summan 29 kr.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Latte

Latte

31 juli 2008 14:56

Hej Ruth! Nu har jag också fått den där konstiga saken, men jag undrar fortfarande vad det är. Kanske öppna flaskor, hehe? Nä, jag bara skojade. Går du med i medlemskapet? Det gör inte vi...

Kramar //från oss

http://latte

 
Lena

Lena

31 juli 2008 15:22

Fick samma i ett kuvert igår, sonens tjej sa att det var en apelsinskalare, sätter fingret i ringen och drar piggen mot apelsinen från "stjälkfästet" och neråt!

http://lenabirgitta.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Bloggaren Ruth

31 juli 2008 15:55

Testade den när jag skalade en apelsin, skit, skit, den har åkt i sop-påsen, en kniv fungerar bättre. Har köpt böcker för många år sedan, kan inte fatta varför dom inte tar bort mig som kund när jag inte handlar där mera, alla dessa utskick måste kosta massor av kosing.

 
agge

agge

31 juli 2008 16:38

ser ut som en apelsinskalare....annars vet jag inte

kram

http://agges.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

31 juli 2008 17:58

Det är till att skala apelsin med. Men hur den fungerar i praktiken ska jag låta vara osagt ännu. Men de har en som seer nästan lika ut hos Tupperware....detta som en del inte klarar sig utan i sitt hem - den svindyra plasten.
Jag ska testa min manick , troligen går det snabbare att skala för hand...;(

http://trissemojs.bloggagratis.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

31 juli 2008 20:06

Har faktiskt köpt en sån apelsinskalare en gång för att testa. Funkade bra om skalen inte var för hårda.

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

31 juli 2008 20:24

Vilken lattjo liten pryl som jag brukar säga ;) Har ingen aning om vad detta kan vara...

http://birgittas.bloggagratis.se

 
LottaM

LottaM

31 juli 2008 22:47

Har oxå fått ett brev från detta bokförlag. Apelsinskalare tror jag oxå att det är och köper hellre böckerna genom adlibris de är billigare där ingen frakt.
Ha en fin morgondag

http://resagenomlivet.blogspot.com

 
Cina

Cina

31 juli 2008 23:22

Inte tusan har jag fått något sånt i min brevlåda men det kan lika gärna vara!

Himla åskväder här mot kvällningen o det har hållit på länge...=)) Kom lite regn oxå!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
margus

margus

1 augusti 2008 23:42

Fick också en sådan. Slängde direkt utan funderingar. Lugnast så...

http://margus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Hej

1 november 2008 15:47

nejnejnej,det är en fruktlyssnare om man lägger den vassa saken mot t.e.x ett äpple då HÖR man om den är rutten inuti

 
Milla

Milla

8 december 2008 16:07

Det ser ut som en penisring!!! hahaha!

http://millarella.bloggagratis.se

 
Ingen bild

pnb

27 februari 2009 22:33

Hej. Har hittat din blogg ikväll och fastnade där.
Jag kan tala om att det är en apelsinskalare. Har flera sådan (både hemma och på jobb) tycker dom är kanon!! Prova den ett par gånger. Sedan kan du inte skala en apelsin utan denna mannick. Stick in ett finger i hålet och sätt "hajefenan" mot skalet och dra från "knopp till rot" eller hur jag ska säga. Skalet blir i alla fall indelat i "klyftbitar". och sedan är det bara att skala av. Kanon som sagt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards