~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 31 juli 2008

Av ~ Ruth ~ - 31 juli 2008 16:47

Att leva efter 10 guds bud !

Har flera gånger funderat på prästers set att leva, och hur dom får fortsatta sitt yrke. Skall inte dessa leva efter sin lära och vara övertygade i sin tro. Skriver inte vart det utspelades men dom som känner till fallet vet ju vem jag syftar på. Det handlar om en kvinnlig präst på en liten ort som kom ihop sig med en gift man som var mycket äldre, denne man hade fru och flera barn, en tillsynes lycklig familj, Prästen och mannen inledde ett förhållande, magen började växa och mannen lämnade sin fru och familj. Det blev en litet gossebarn, prästen fick fortsätta sin yrkesbana, förhållandet höll inte och hon flyttade från orten. Skulle inte detta resulterat till en avstängning från prästyrket, hon har ju brutit mot dom 10 budorden ? Är jag gammalmodig, eller budorden för gamla, gäller inte dessa längre ? Vart har prästernas moral tagit vägen ? Syftar på det här budordet:

Du skall inte begå äktenskapsbrott.

Av ~ Ruth ~ - 31 juli 2008 11:41

En ny dag att våndas, andra jublar, halleluja !  Fick ett lockbrev från Bonniers bokklubb i dag, med i detta stora kuvert fanns den här tingsten, och ingen stans står det vad den är till för, har du någon aning (jag vet inte). Kanske är det en fiffig manick, så jag spar den tills vidare, har du en susning, måste ha något med böcker att göra ? det brukar vara blyertspennor som dom skickas ut annars och då behövs det ju ingen förklarning, men det här ?

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards