~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 30 juli 2008

Obehagliga insidenter.

Av ~ Ruth ~ - 30 juli 2008 09:42

 

I dag har vädret börjat gynnsamt med en temperatur på 20,5* härliga moln på himmeln, men vet att det snabbt kan vända. Skall konstruera ett långt skaft med en krok i ändan i dag, nu skall både mogna och omogna plommon bort från trädet. Det är så många getingbarn som gör mig orolig för hundarna. Får tömma alla mina flaskfällor i dag, cykla och köpa mera saft. Upp till kamp ! Satte på kaffebryggaren förut, men glömde lägga kaffe i filtret :-) hur tankspridd får man vara ? I går var jag till affären så glömde jag köpa det jag åkte dit för och som var viktigast, och kom hem med allt annat, så det blir en ny tur ut på dagen. Tror det är värmen som har varit, den har torkat ut min hjärna. Eller så är det dårlig natt sömn. I natt ringde telefonen 3 gånger kl.2, 2.10, och kl.2.30, fick dra ur jacket, blev så himla orolig, ingen var i andra ändan av luren och det var skyddat nummer. 2 otrevliga kommentarer var det i dag på 2 av mina tidligare inlägg i Bloggen, undertecknat med signaturen "Wrom", blir så förbannat, tydligen någon sjuk vuxen individ, barn har inte det breda ordförrådet och svänger sig inte med så många ovanliga ord. Värden är inte alltid god, men dom onda skall man skita i och passar inte i min värld.


Detta var bara en förmiddags rapport, så jag återkommer. Avslutar med en söt historia.

 ------------------------------------------------------------------------------------------

Pappan har sin lille son med sig på ett politiskt möte. Väl hemma igen vid middagsbordet frågar pojken:
- Pappa, vad är en kamrat?
- Det kan man säga att du och jag är.
- Men vad är folket då?
- Det kan man säga att mamma är.
- Men framtiden, då?
- Lillasyster är på sätt och vis framtiden.
På natten vaknar pappan av att pojken står vid sängen och drar i honom.
- Kamrat, väck folket, framtiden har skitit på sig.

 
 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

30 juli 2008 10:56

Usch... vad otäckt det är när telefonen ringer på natten. Oftast är det ju någon som slagit fel nummer, men ringer det tre ggr och ingen säger något så undrar man ju hur det står till?
Själv minns jag hur jag blev väckt av att telefonen ringde en natt för elva år sedan då min bror segnade ner på en resturang efter ett akut hjärtstopp. Sånt sitter i och jag får alltid en obehaglig känsla när det ringer på natten.
Skönt med en gråmulen dag, här har solen ännu inte visat sina värmande strålar. Här är ENDAST 19gr och det har kommit några droppar regn, men inte så att det syns på marken.
Får väl se vad dagen har att bjuda på... sol eller regn med åska kanske ;-)
Tack för den söta historien! Den lockade till ett härligt förmiddagsskratt.

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Ann-charlott

Ann-charlott

30 juli 2008 11:12

Hejsan min vän. Urs vad du har haft en eländig natt, förstår att du blir orolig. Snart är värmen över så då blir det bättre med getingarna. Förstår att du måste ta bort alla plommonen, det är inte så kul om någon av doggarna blir stuckna. Hoppas du får en fin dag. Kram Ac

http://oakenwood.bloggagratis.se

 
Jenn

Jenn

30 juli 2008 11:21

Usj så utrivelig når tlf ringer midt på natta,og når de atpåtil ikke sier noe blir man fundersam.
Lurt å ta bort plommene,hunder og vepser passer dårlig i hop.Bedre å være føre var en etter snar.
I morgen reiser vi alle ut med vogna,turen går sørover så det er best været holder seg nogenlunde bra:)Vi har berget bra nå som har bassenget,uten det hadde vi forgått av varme:p
Ha en fin uke.
Klemmer fra meg.

http://skriverier.jenn-k.com

 
Marianne

Marianne

30 juli 2008 11:36

Jag tycker synd om den personen som kallar sig för Wrom i de otrevliga inläggen på din blogg. Vilket fattigt liv denna arma person har som inte har några vänner och ingen att luta sig mot när åskan går. Och de som tycker det är tufft att ringa mitt i natten för att sen lägga på luren. De och Wrom har mycket gemensamt, nämligen inget liv och inga vänner. För om man är tillfreds med sitt liv så uppför man sig inte på det sättet.
Jag hoppas du ska få en fin dag och att de avundsjuka lämnar dig ifred.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

30 juli 2008 11:38

Du behöver inte köpa saft till getingfällorna. Ta och mosa plommonen och lägg dit lite extra socker eller helst honung så går de dit.
Lycka till med att slippa dessa flygfän.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

30 juli 2008 13:48

Tänk att folk kan vara så otrevliga det fattar fasen inte jag. Men något som slog mig var att den som ringde kan ju ha vart denna WROM som har kollat upp ditt nummer på din hemsida det förvånar mig inte alls.
Folk har inget vett i huvet längre endera är det värmen som gör de tanklösa eller annars är det bara en tanklös person....*grrrrr*

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

30 juli 2008 13:49

Glömde i all hast att säga att du har satt en mycket snygg bild....vilken stjärna *

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
agge

agge

30 juli 2008 13:53

usch, vad obehagligt när man svara i telefonen och ingen är där. ...och flera gånger också...brrr..... Jaa du Ruth världen är full med elaka, sjuka och falska människor. Ibland åker man på en nit och ibland korsar de ens väg.

kram

http://agges.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

30 juli 2008 15:41

Ja, det var vekligen obehagliga incidenter du råkat ut för Ruth...! Telefonen som ringer mitt i natten...någon skriver elakt i din blogg...! Ja du...den människan har inte mycket till liv...den saken är klar!

Söt historia var det i alla fall och en jättefin bild på dig också :)
Kramen

http://birgittas.bloggagratis.se

 
Millis

Millis

31 juli 2008 08:22

Du är så snäll, go och omtänksam! Det är vi många, som tycker. Ta de elaka kommentarerna för vad de är...ingenting av värde.

Kramis

http://millis.bloggagratis.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

31 juli 2008 09:01

Kusligt! Det är väl bara en tidsfråga innan man själv råkar ut för något liknande. Det har sina risker att vara en "offentlig person". Kasta och glömma är den enda medicinen;)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards