~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 30 juli 2008

Av ~ Ruth ~ - 30 juli 2008 22:53

Kanske behålla hagen även om plommontiden är över, har du något smådjur som behöver komma på Kollo, så är det välkommet., kan sätta in en liten koja under trädet, det blir så mysigt såååå. Vilken underbar dag "Ler", tänk om alla dagar var så behagliga, en riktigt Svensk sommardag, solen i moln mest hela dagen. Efter dom 2 korta skurarna som kom i går så blev luften så frisk och man har kunnat andas även i dag. I natt kommer jag att sova skönt så jag börjar förbereda mig för Jonhn Blund's ankomst.


    

Av ~ Ruth ~ - 30 juli 2008 17:24

Talade med min man i dag på fm. Han motsäger mig när jag sa jag skulle slå ner alla plommon, han tror sig komma hem om några dagar och då vill han njuta av dessa goda frukter. OK har då letat både utomhus och inomhus efter galler, och lyckades samla i hop så det räckte till omkring trädet. Nu kommer inte hundarna fram till nerfallna plommon som det ofta samlas getingar på. Det påstås att plommonträd inte skall klippas hårt, men vi har beskurit vårat så det är lågt max 4 meter högt och ser ut som på fruktodlingar utomlands (och det har inte tagit skada), men å andra sidan så blir det rikligt med frukt när det inte är ett träd på 7-9 meter som skall dela på näringen, vatten skotten klipps varje sensommar. Så blev det, och får så vara, blir jobbigt att klippa gräset där, men, men så fick det bli.


Termometern har i dag inte passerat över 30*-strecket, mulet fram till i em, nu skiner solen. Har grejat, städat och plockat hela dagen, visst varmt har det varit, men inte så torrt och kvävande som dagarna förut. Nu skall jag göra mig lite mat, magen kurrar.

Av ~ Ruth ~ - 30 juli 2008 09:42

 

I dag har vädret börjat gynnsamt med en temperatur på 20,5* härliga moln på himmeln, men vet att det snabbt kan vända. Skall konstruera ett långt skaft med en krok i ändan i dag, nu skall både mogna och omogna plommon bort från trädet. Det är så många getingbarn som gör mig orolig för hundarna. Får tömma alla mina flaskfällor i dag, cykla och köpa mera saft. Upp till kamp ! Satte på kaffebryggaren förut, men glömde lägga kaffe i filtret :-) hur tankspridd får man vara ? I går var jag till affären så glömde jag köpa det jag åkte dit för och som var viktigast, och kom hem med allt annat, så det blir en ny tur ut på dagen. Tror det är värmen som har varit, den har torkat ut min hjärna. Eller så är det dårlig natt sömn. I natt ringde telefonen 3 gånger kl.2, 2.10, och kl.2.30, fick dra ur jacket, blev så himla orolig, ingen var i andra ändan av luren och det var skyddat nummer. 2 otrevliga kommentarer var det i dag på 2 av mina tidligare inlägg i Bloggen, undertecknat med signaturen "Wrom", blir så förbannat, tydligen någon sjuk vuxen individ, barn har inte det breda ordförrådet och svänger sig inte med så många ovanliga ord. Värden är inte alltid god, men dom onda skall man skita i och passar inte i min värld.


Detta var bara en förmiddags rapport, så jag återkommer. Avslutar med en söt historia.

 ------------------------------------------------------------------------------------------

Pappan har sin lille son med sig på ett politiskt möte. Väl hemma igen vid middagsbordet frågar pojken:
- Pappa, vad är en kamrat?
- Det kan man säga att du och jag är.
- Men vad är folket då?
- Det kan man säga att mamma är.
- Men framtiden, då?
- Lillasyster är på sätt och vis framtiden.
På natten vaknar pappan av att pojken står vid sängen och drar i honom.
- Kamrat, väck folket, framtiden har skitit på sig.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards