~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 27 juli 2008

Får jag bjuda ?

Av ~ Ruth ~ - 27 juli 2008 18:19

Värmen är fortfarande ett hett ämne i min blogg :D hoppas du håller ut ! 

Var ute på förmiddagen och plockade av några plommon, så jag kan ge mina besökare en smakbit, dom är ekologiskt odlade utan bekämpningsmedel :-) Måste slå ner dom från trädet efterhand som dom mognar, getingarna är tokiga i plommon. Trädet står på hundarnas gräsmatta och då kan dom bli stuckna i munnen, för även dom gillar plommon.
Själv så livnär jag mig hela dagen på dessa frukter, dom är söta och goda, och magen bryr sig inte, kan bero på plommonsorten kanske.


Har varit i källaren mest hela dagen i dag också, passade på att bada 5 hundar, skönt när dom kan självtorka ute och det ger mig en härlig svalka. Mina dagar får vara på detta sättet så länge värmen pågår, inte kul men har ingen annan lösning på problemen..


I morgon skall det här bli svalare, sol på morgonen och 21* em 27* och regn. Tisdag regn 27* Onsdag 26* molnigt, torsdag sol och 26*, hoppas nu att vindarna inte vänder utan att det blir så, behöver andas ut och må gott i några dagar. Mitt hem förfaller om det här fortsätter med värmen.


Ta nu ett plommon innan du går hem, fyller på fatet om en stund så ta flera "Ler"..

 
 
margus

margus

27 juli 2008 19:16

Åh, tackar som bjuder. Plockar väl till mig några stycken. Papegojorna ska väl ha också;-)
Värmen är oss icke nådig. En prövning för oss alla. Vi väntar och väntar på lite svalka. Ha det så gott i din källare.

http://margus.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

27 juli 2008 19:31

Cina är så fräck så hon tar dom som finns kvar...=)) Tackar så mycket det smakade MEEEER!!!

Ja fy för tusan jag orkar snart inte andas för det är så jäkla varmt. Men nu i kväll blev det lite molningt o det verkar som om det ska komma åska men det hoppas jag verkligen inte!
Fast svalare får det snart lov att bli!!!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Jenn

Jenn

27 juli 2008 20:35

Oh yes,thank you..det smakte fortreffelig:))

Her i huset har jeg også badet hund,men har bare en jeg da så det var fort gjort. Så godt for de 4bente å få avkjølt seg litt i varmen.Håper dine er litt mer glad i vatten en min,for han her bader meget motvillig.Men det er et måste innimellom så det får han bare finne seg i:))
Ha en fin kveld,her er det nå litt kjøligere-herlig:))
Klemmer fra meg.

http://skriverier.jenn-k.com

 
Ann-charlott

Ann-charlott

27 juli 2008 21:51

Hejsan min vän. Å vad jag blev sugen på plommon,s..s. Det är väl härligt att bara plocka dom från sitt eget. Det har varit lite blåst här i dag, så det var svalkade vindar. Gott att du har någon stans att vara när det är så varmt. Min bror kom på besök och han sa att vi har ett svalt ställe på baksidan, så han tyckte det var så gott att sitta där. I morgon skall vi ut och köpa jord till vår rabatt, skall bli skönt att få den gjord. Önskar dig en fin morgon dag. Kram Ac

http://oakenwood.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

27 juli 2008 22:02

Tack för smakbiten det var mycket gott.Vad skönt att ha en sval källare att gå ner och sätta sig när det är så varmt
Ha det gott
Kram

http://danslillis.bloggagratis.se

 
corina

corina

27 juli 2008 22:15

Mums,tar mig ett plommon....tack så mycket ! Värmen är olidlig måste jag säga...fast ikväll har det i alla fall fläktat lite.Vete katten hur man ska kunna sova inatt.

http://wanilla.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

27 juli 2008 22:32

Tack Ruth för ett svalkande plommon!
Du är den enda jag skriver hos nu och det får gå snabbt för här uppepå kokar luften.
Jag vet att det är andra gången i mitt liv jag önskar regn, den första var förra gången , i somras, när det var den hetta som är nu. Jag orkar inte med mig själv ....Allt är hett.
Men vi hörs, det gäller även ni som läser detta och vet att jag brukar vara inne hos er.

http://trissemojs.bloggagratis.se

 
Anki J.

Anki J.

27 juli 2008 22:48

Åh, så gott det hade varit med plommon.... Tack snälla för att du bjuder!
Värmen är lika tryckande här men i em har vi varit och träffat Agnes pappa med familj. Hennes enda bror kom oxå på besök. Jätte kul att få träffa dem igen och jämföra hur de hade växt. Har köpt fläktar att sätta på bilburarna för att mina vänner ska få det lite svalare på bilfärden. Annars tycker vi bäst om att vara vid havet när det är så här varmt men dit orkar man inte köra varje dag...

http://www.jankils.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

27 juli 2008 22:52

Medresenärskan tar gärna några plommon. Jag lider också i värmen och har suttit på verandan och tagit mig en öl (eller 2) Gillar egentligen inte öl men vad då, undantag finns.

Min väninna sitter fast i Umeå och är 6 tim. försenad så jag hinner skriva i bloggen i morgon också och då får du läsa om en logdans. Det kan du roa dig med medan Medresenärskan är på semester.

Min dotter och måg åkte till Sundsvall idag och deras bil har havererat så hon ringde mig och nästan grät men kom på att hon har 2 friska om än, bråkiga barn så varför klaga.

Ha det gott och jag kommer sakna dig och alla andra jättemycket.

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

28 juli 2008 09:24

De där plommonen skulle jag gärna sätta tänderna i, mums! Kan själv också äta hur mycket plommon som helst utan att magen protesterar, vi hade samma sorts plommon på vår tomt tror de heter Viktoriaplommon!

http://lenabirgitta.bloggagratis.se

 
agge

agge

28 juli 2008 16:38

mmmm, vad goda de var. Älskar plommon. Tack för smakprovet.

kram

http://agges.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

28 juli 2008 18:49

Mums! Så gott det ser ut :)

http://birgittas.bloggagratis.se

 
stort och smått

stort och smått

30 juli 2008 21:51

De ser jättegoda ut! Jag skulle också vilja ha ett eget plommonträd, det är vardagslyx! :-)

http://agneta.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards