~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 26 juli 2008

Av ~ Ruth ~ - 26 juli 2008 22:18

Åter en tuff dag för folk & fä. Har suttit långa stunder i källaren för lite svalka, tog med mig min stickning, källaren är sval och skön, men trivsam, nääääää. Spindlar kikade nyfiket fram mellan bråten där nere och såg riktigt fundersamt på mig och pinnade sedan i väg igen till sina hålor. Min dator har varit urkopplad stora delar av dagen, kylfläktarna har jobbat så hårt, var rädd att den skulle pajja i värmen. Burken står inne i ett hörn, med väggen på ena sidan och en hyllvägg på andra sidan, så det cirkulerar inte så mycket luft där i den smala smutten. Trotts sena timman nu så är det 28* här inne, alla fönster och dörrar står på vid gavel, men luften står stilla, ute nu bara 22*, åter en tuff natt väntar. Får göra som Skogsfrun, sova på en madrass ute på altanen, men får köpa ett moskit-tält först :-)



Var ofrivilligt tvungen att ge mig ut i värmen med min Cykel "Berta" i dag, hade med mig kameran ovanligt nog, många badnymfer i sjön Aspen, det är nog rätta platsen i denna värmen.


Inga fiskar utan långa ben syntes inte till i det här vattnet, kanske under näckrosbladen ?


Fortsatte mitt trampande mot torget, blommar vackert över allt nu, men får växterna inget vatten i helgen så kan det gå åt pipsvängen, för så torr jorden var, började sloka lite här och var.


Kunde inte missa en räkmacka och det fick bli dagens middag, köpte också ett rån med 2 kulor Dajmglass som efterrätt. Nöjd och belåten trampade jag hem till mitt och hundarna.

Nu blev det en kylslagen dusch och en nybryggd kopp kaffe, sedan fortsätta mit liv nere i källaren med stickepinnarna och hoppades på lite moln och en skön regnskur, men det infriades inte :-)

Av ~ Ruth ~ - 26 juli 2008 10:21

Står det någon stans i "Moseboken" om att vi skall pinas till döds i denna helvetes eld som nu pågår ? Är jorden på allvar ner i elden, är det här slutet ? 2 nätter utan sömn, vänder och vrider mig i sängen och svetten bara lackar. En lång natt och en kort sömn passar inte ihop. Jag höll mig vaken hela natten och svettades, försökte komma på vart solen tog vägen när den gick ned, (hoppades att den inte skulle komma tillbaka denna dag) till slut så ljusnade det för mig och dagen hade börjat och solen var på plats och glödde, hmmm :( 

Kanske flytta till Scotland, fick ett kort i går från min son med sambo (dom är där nu) han skriver att jag skulle trivas där, lika vackert som utmed kusten i Norge och svala temperaturer (kanske lite för svalt för en Svensk sommar) mellan 6,5* & 19*, sparsamt med sol och stundom regn. Men attans nu frestar det mig att emigrera. Han skriver också att pappa skulle trivas för där flödar det av go' Whiskey hahahaha, (skall inte berätta det för honom.) vill inte ge han griller i huvudet. Vädret som råder nu tycks hålla i sig tills på tisdag, då kommer ett svalkande regn, så det gäller att hålla ut i några dagar till, puha....


Min goda vän Gerty fyller år i dag, gå in på hennes blogg och gratta henne vet'ja då blir hon så glader, så glader :-) Hurra, hurra för henne på denna födelsedag ! Där är det inget köpabröd, har redan varit där och ätit en stor tårtbit, passa på du också innan den är slut !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards