~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 25 juli 2008

Av ~ Ruth ~ - 25 juli 2008 23:24

Denna pippi är för goér, den måste vara väldigt lättlärd, för oj vad den kan !


Glöm inte min nya "Sifo undersökning" (omröstning) tyck till !

Av ~ Ruth ~ - 25 juli 2008 10:07


För varmt i dag att sitta någon längre stund i datarummet, solen står och gassar rakt på fönstret. Har varit ute och plockat 10 mogna plommon, inget mera är moget. Förövrigt så är det få plommon i år. Förut om åren så har jag plockat flera plastkassar fulla och gett bort till höger och vänster och ätit till leda. Blir inte dårlig i magen hur många jag en äter.


Var dårligt med insekter när det var blomning och någon frostnatt kom det, vilket ger en dårlig skörd i sommar. Nu gäller det att slå vakt om dom som finns så inte getingarna förstör dom.


Har rensat bort blommorna ur mina 2 blomlådor och ersatt med Tagetes, gillar egentligen inte dessa blommor, men när vi snart är inne i Augusti så satsar jag inte stort och dom lyser i lådan trotts allt.

Detta ogräs "Blomman för dagen" kväver snart häcken på baksidan av huset. Drar och sliter i dessa revor, men klarar inte att utrota dom, men blommorna är fina, ser ut som trumpeter mot solen.


Nu skall jag bara ojja mig och duscha om och om igen tills solen går ner i kväll. Känner mig däven i dag, sov illa i natt, för varmt (17*), nu 37* i solen.

Ni som njuter av solen får erat lystmäte även i dag !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards