~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 18 juli 2008

Bloggbyte, eget /Blogger ?

Av ~ Ruth ~ - 18 juli 2008 22:21

Byter jag blogg så gör jag kanske en helt egen och använder mig inte av dom som är klara ute på nätet. Har lite att fundera över, men tror det skall kunna lösa sig det också. Vill inte ha olika reklamer som är så störande. Så vem vet, kanske kommer jag en dag i helt ny skepnad :-) Annars så har jag kikat på olika sidor som har Blogger, skall skapa ett konto där och se om jag kan köpa mig fri från reklam, och se hur många bilder man kan ha där. Ja vi får se hur det blir, tanken får gro..

 
 
Millis

Millis

18 juli 2008 23:14

Jag har också funderat på att byta blogg...får se hur det blir.

Kram

http://millis.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

19 juli 2008 00:57

Jag trivs på denna blogg, men jag har inget att jämföra med heller. Fördelen är att slippa all reklam och att vem som vill kan lämna kommentar utan att ha en egen inlogg. Men om du flyttar så lär vi ändå hitta hem till dig. Skönt att du känner dig bättre idag.
Ha det gott

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Ann-charlott

Ann-charlott

19 juli 2008 06:26

Hejsan.. Ja man får allt tänka och det får gro som du säger, men man kan ju alltid gå tillbaka till det man hade, så det är ju inget tvång som tur är.. Hoppas du får en fin dag min vän och att det blir sol och värme i dag. Kram Ann-charlott

http://oakenwood.bloggagratis.se

 
Ewa & Hugo

Ewa & Hugo

19 juli 2008 07:27

Hej Ruth, så länge sen, hoppas nu Ditt öga är bra igen och att Du mår prima. Hugo klev på en humla när vi var inne i stan och skulle trimmas, och han skrek och kunde inte gå på tassen, men jag fick bort den iallafall och dagen efter var det bra igen.Konstigt att det hände då, vi har ju humlor på hela gräsmatten ibland, men där kliver han aldrig på nån.Nu vill vi önska Dig en fortsatt fin sommar och skickar kram och nosepuss till Dig

http://www.blogtown.se/blog.php?id=Prinsen

 
trollpackan

trollpackan

19 juli 2008 08:59

Helt egen? Hmmm...du menar en egen domän då?
Spännande!
kram!

http://trollpackan

 
Medresenärskan

Medresenärskan

19 juli 2008 09:21

Go´ morron på gårdagkvällens lilla bloggavsnitt!!! Medresenärskan orkar inte vänta in dina morgonrutiner för de tar ju sin tid. Här är man uppe med tuppen, som inte blivit nackad ännu.

Du har ju gedigna datakunskaper så köp du en domän och skapa dig en egen blogg. Billig och bra domän har Medresenärskan själv, till några hemsidor åt den ena och den andra och det är hos One.com. Har använt dem i flera år och de är mycket bra. Aldrig något krångel utan allt flyer på. De har gett oss möjlighet att skapa blogg också men det har Medresenärskan inte nappat på för det är hon för lat för.
Tjingeling ... på min blogg idag (lördag) bjuder jag på ett gott vin ... Ha det gôtt !!
Nu ska jag skaka liv i Skogsfrua !!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

BLOGGAREN RUTH

19 juli 2008 09:32

Svar: Jag trivs med bloggen, men det är dessa begränsningar som retar mig. Som Ann-Charlott sa, man kan ju byta tillbaka om man vill.

Så roligt Ewa och Hugo att ni hittade hit, och din födelsedag missade jag, förlåt mig och ett stort GRATTIS i efterskott !

Till Trollpackan, menar en som jag själv snickrar till och lägger på min egna domän har ju 25000 MB så bilder kan jag lagra till leda, kommer aldrig att kunna fylla ut det utrymmet så köpa till bilder blir ett minne blott. Ja resan dit tar sin tid, men har börjat packa väskan :-)

 
"Bettan"

"Bettan"

19 juli 2008 12:34

Wow, jasså frun håller på å funderar på att byta blogg :). Om du hittar en eller ett sätt som är bra..... Får du hemskt gärna dela med dig. Är också himlens trött på detta med begränsningar, å att den förbenade servern i mellan åt ligger nere :(...

Kram på dig vännen min. Ida lyser sola :)
/Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Latte

Latte

19 juli 2008 13:07

Hej Ruth! Vad tråkigt om du ska byta blogg, men samtidigt ser jag fram emot en ny. Du är ju så duktig på att fixa med datorn, så den blir säkert minst lika fin!

Ha det så bra, kramar //Carolina & Latte

http://latte

 
Birgitta

Birgitta

19 juli 2008 13:08

Jag har nog kvar min blogg ett tag till. Däremot har jag skaffat en extra fotoblogg. Lite reklam är det, men det gör inte så mycket och man kan köpa bort reklamen. Den går att konfigurera mycket om man vill också. Annars så har vi ju i One.com gratis blogg också...
Ha en trevlig lördag!
Kram

http://birgittas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards