~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 18 juli 2008

Grubblar på nytt !

Av ~ Ruth ~ - 18 juli 2008 13:45

En gråmulen dag och det har regnat i natt och en kort skur kom det mitt på dagen, hotfulla regnmoln där uppe, även om en och annan solstrimma letar sig igenom.


Svullnaden på ögat har lagt sig helt nästan, men den vattenfyllda kinden består nog ett par dagar till. Det är bara om jag får ett stick av en insekt vid ögat som detta groteska fenomen inträffar, då täpps tårkanalen till direkt, att ta allergimedicin hela sommaren för att vara garderad vill jag undvika, sticken jag får annars botar jag med Kortison 1% så snart dom märks.


Tur jag inte behöver handla mat inför helgen, är ju ensam nu för tiden och då krävs det inte så mycket i kylen bara jag har mjölk till kaffet. Skall fram med dammsugaren och dansa över golven sedan följd av golvmoppen, sedan tar jag helg och slappar, precis som hundarna på bilden.


Funderar på att byta blogg, men vet inte till vilken, tycker allt är så begränsat gällande vad man kan göra och sätta in, allt är liksom förutbestämt här på Blogga. Har du något bra tips på en blogg med flera möjligheter ? Skall använda kvällen till att spana ute på nätet. Den måste vara på Svenska annars blir det begränsningar för mig på grund av det, engelska är ju inte min starkaste sida :-[

 
 
trollpackan

trollpackan

18 juli 2008 13:52

Tja...blogg.se kanske?
Men det finns säkert många som man inte känner till. jag tycker också att det är lite begränsat här, om man tänker på design.
kram!

http://trollpackan

 
Medresenärskan

Medresenärskan

18 juli 2008 14:17

Medresenärskan har tyvärr inga förslag på blogg. Om du vill ha mera avancerat så kanske du får kolla på såna man betalar lite för och det kan det ju i och för sig vara värt om man vill designa lite mera än vad som går på bloggagratis.

Gott att det mesta gett med sig vid ögat. Det är ett sattyg att vara överkänslig.
Nu skall Medresenärska släpa sig över till Skogsfrua som verkar ha sovdag idag ...
Återkommer!! Ha det gott!!



http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

18 juli 2008 15:07

Söt bild :)
Så besvärligt du har med ditt öga...
Har faktiskt själv funderat på att byta blogg på grund av att det är så begränsat. Detta med bilder t.ex Tycker ju om att lägga ut mycket bilder så då var jag ju tvungen att köpa mera plats...Skickade ett sms och betalade. Funderar på denna blogg...
https://www.blogger.com/start
Nå väl...få se vad det blir! Trevlig helg och kram

http://birgittas.bloggagratis.se

 
Rut

Rut

18 juli 2008 15:22

Ruth jag tar hela korgen!
De är för söta.
Skönt att svullnaden lagt sig och du ser ut som vanligt igen.
Kan inte ge dig något tips ang.blogg, jag tycker min är bra utom att det inte är någon bra inramning men sånt sköter du ju med den äran själv. Trevligt veckoslut, kanske ses vi redan i morgon.
Kram.

http://www.rut.blogg.se

 
Yvonne

Yvonne

18 juli 2008 15:35

Nu har jag suttit och bläddrat runt lite i olika bloggar. Men ingen slåt den vi är hos, tycker jag. Det är kraftigt störande med den reklam som härjar på de flesta andra bloggsidor.
Man kan betala för att slippa reklamen, men det vill inte jag i alla fall.
Jag stannar allt kvar här.
Hoppas du gör det också. Visst är det lite begränsat vad man kan göra....men det är bra stil på grundinställningarna.

http://trissemojs.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Medresenärska igen

18 juli 2008 16:06

Glömde alldeles bort dessa underverk du har i korgen. Små goa vovvar är jag så svag för så nu känner jag stark för att åka och leka med lilla Mazi en stund.

 
Jenn

Jenn

18 juli 2008 16:38

Jeg tror denne bloggen er absoøutt best av de som finns gratis der ute.Men vil du ha flere valgmuligheter kan du jo gjøre enn på ditt eget domene..der du har hundesiden din.Jeg har min på mitt domene,syns det er greiest tross alt:))
Klem fra meg.

http://skriverier.jenn-k.com

 
Ann-charlott

Ann-charlott

18 juli 2008 17:04

Hejsan Ruth. Jag har haft ett antal blogar och denna som jag har nu och du har är en av dom bästa, för det finns alltid något som man inte gillar, men jag tycket om denna för där fick man ingen reklam på sin sida, skulle man ha bort reklamen så fick man betala för att få bort den. Sen gillar jag denna också för man kunde lägga in sin egen bakis, det gick inte heller på vissa. Men vi har alla något som vi inte tycker om. Men hittar du någon så får du gärna säga till mig. Men annars är jag nöjd med den jag har nu. Önskar dig en fin helg min vän.
Kram Ac

http://oakenwood.bloggagratis.se

 
Latte

Latte

18 juli 2008 17:48

Här har det också regnat, tack så jättemycket för hjälpen med bilden i inlägget!

Kram på dig!

//Carolina & Latte

http://latte

 
Corina

Corina

18 juli 2008 17:53

Jag är rätt nöjd med denna bloggen faktiskt men jag har möjlighet till att starta en blogg via mitt webbhotell one.com också.En dag kanske jag gör det också,man vet aldrig! Kram på dig!

http://wanilla.bloggagratis.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

18 juli 2008 18:23

Nä, funderar du på att flytta, dä va la tråkigt:( Denna sajten är bra för den är reklamfri och den är enkel och lätt att hitta i och på, tycker skogsfrua som allt nosat runt innan hon fastnade med näbben i kläm här.

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
margus

margus

18 juli 2008 19:32

Nääää, flytta inte.
Bloggagratis är så lätt för besökarna med kommentarer och allt. Stanna, please.
Önskar dig trevlig helg!

http://margus.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

18 juli 2008 20:57

Oj vilken söt bild du satt in idag!

Skönt att höra att du har det bätte med svullnaden.

Nää byt inte blogg jag har haft olika men denna är bäst o utan reklam!!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

18 juli 2008 21:26

Hoppas att svullnaden har lagt sig ännu mer nu framåt kvällen, inge vidare men jag förstår att du inte vill stoppa i dig allergitabletter utifall att, Ove och sonen Andreas tar såna och blir trötta av dem!

http://lenabirgitta.bloggagratis.se

 
Millis

Millis

18 juli 2008 23:13

Vad skönt att svullnaden håller på att lägga ner sig, hoppas att den är helt borta tills imorgon *kramar om*
Vilken underbar bild på de små sötnosarna!

http://millis.bloggagratis.se

 
agge

agge

19 juli 2008 09:32

Såååå söta de små är i korgen omgärdat av prästkragar...gulligt.

Vad skönt att du håller på att bli bättre från svullnaden i ansiktet.

kram

http://agges.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards