~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 17 juli 2008

Av ~ Ruth ~ - 17 juli 2008 18:34

Det blev inget regn i dag, men en kylig och busig vind råder, nu sol.

I dag fick jag klippt hundarnas gräsmatta så nu ser den inte ut som en rya matta, utan vacker som en slät och fin persisk klenod, den andra gräsmattan får vänta. Något sattyg har bitit mig vid ögonlocket så tårkanalen har täppts till, har en vattenfylld påse ner på ½ kinden, ser ut som ett monster (värre en vanligt :-). Har råkat ut för detta vid några tillfällen och det är jobbigt att vara enögd och blåögd, har satt en piratlapp framför ögat som är lite ansträngt. Har även tagit en allergitablett, hoppas det hjälper. Reagerar alltid kraftigt när någon insekt biter mig, sväller upp, blir rött och irriterat. Därav undviker jag Värmland med mygg och knott och allahanda bitare på sommaren, trist och tråkigt när det är så. Men snart försvinner mina vattenpåsar och jag blir jag på nytt, men det tar någon dag innan nyllet är helt återställt. Nu skall jag bara vara inne och gömma mig för allmänheten, blir inte arbetslös för det, och jag har ju alla mina vänner ute på nätet och här hemma som jag vågar visa mig för, så vi ses och hörs ! :-)

Av ~ Ruth ~ - 17 juli 2008 09:30

Vår resa genom tiden fortsätter varje gång vi sätter fötterna på golvet efter en natts sömn.
Varför är människan konstruerad så att vi skall sova bort näst intill ½ vårat liv, inte konstigt att vi inte hinner med oss själva och allt vi vill göra innan det är dags :-) I dag har jag av förståliga skäl inte hunnit med något alls ännu, först skall mina morgonritualer klaras av och det är några stycken, sedan är jag redo för dagen. Lägger mig alldeles för sen på nätterna, därav så seg på morgonen, i natt var klockan ½ 2, ligger sedan en bra stund innan jag somnar. Hotfulla moln på himmeln får se hur det går med gräsmattorna i dag, det har snart gått en vecka nu sedan förra klippet. Enligt SMHI så skall det bara bli mulet, men tror det blir mera en så när jag tittar på dom svarta molnen, lördag, söndag och måndag regn, ja, ja, Gud rår och SMHI spår, själv sitter jag och vickar på mina tår. Tittar in senare så får vi se hur dagen blev.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards