~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 16 juli 2008

Av ~ Ruth ~ - 16 juli 2008 12:15

Till frukost i dag så skördade jag 2 mogna tomater till mina 2 mackor, så goda (dom saknas på bilden), kokade ett ägg också. Min fibermacka bestod av Svennes kaviar, tomater och Alfalfa groddar och ett glas smoothie mixat på mjölk, en ½ banan, ½ apelsin och ett halvt äpple och lite vaniljsocker så nu är jag mätt och står mig länge och känner mig otroligt vitaminstinn. Kvist-tomaterna har inte blivit röda ännu, men många blir det.


Mina druvklasar blir nog fåräknade i år, bara en liten smakbit för mig och maken, inga smakupplevelser för vänner och grannar där inte. Druvrankorna växer inte så snabbt som jag trodde, står i stora krukor ca. 25L vardera intill husväggen med sol stora delar av dagen (när den behagar visa sig.)


Att ansa gräset behövs inom det närmaste. Har ingen draghjälp hemma när det är dags att dra i snöret, förra klippet tog på krafterna och humöret. Måste trycka på denna orange'a lilla bollen för att dränka ner maskinenen med lite bensin och sedan dra, men fick för mig att det var hål på gummitutan för det var inget motstånd, drog och slet, nu har jag lärt mig att det måste vara bensin i tanken för att den skall fungera :-) fyllde på bränsle, sedan fungerade bollen och den gick i gång på 4 försöket, ja man lär så länge man lever :-) På nästa klippare får det bli elektronisk start, bara trycka på en knapp, skall ju har krafter kvar till klippningen också som kan vara ganska så krävande för lilla mig. Tur att jag är envis och målmedveten när det gäller, jag föddes med mycket "jävlar anamma i mig", tack mor och far för det, det har styrkt mig mång en gång i livet !


Skall komma regnskurar under dagen sa dom på radion, är på väg in över västkusten. I gårkväll och i natt har det varit kraftiga vindar så det känns som höst redan.


Nu kl. 13.05  kommer det en störtskur, fönstret i sovrummet stod på glänt, blött långt in på golvet, en riktig åskskur men hör inga smällar och ser inga blixter, hoppas vi slipper det.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards