~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 14 juli 2008

Av ~ Ruth ~ - 14 juli 2008 21:54

Har varit ute och plockat av bären på min vinbärsbuske, det blev en 10 L hink full,
fryste ner allt så får min man koka gelé när han kommer hem, det brukar ligga på has lott och han gillar att grisa ner, nu var jag stygg han städar efter sig också, även om jag får gå efter med en trasa och ta det finstilta. Det är fortfarande några liter kvar i mitten av busken och i topparna, kan inte gå med armarna uppåt och får ont i nacken och armarna, men fåglarna skall också ha några. Alla bär som trillade ner på gräset åt hundarna slut på, till och med den lilla Rozzie har smakat på bären. Det tog så lång tid att plocka för mig så hon tröttnade och knatade in och sov så sött på sin mamma, men vaknade när jag började fippla med kameran.

Av ~ Ruth ~ - 14 juli 2008 09:08

För några veckor sedan så läste jag någon stans att man skulle strö kaffesump
där man vill har fritt från sniglar, varje kaffefilter strödde jag i mina rabatter, mest
där mina rosor är. Min tanke var att det kanske hjälper på löss också, lössen är borta, men det kan ju också bero på min hårda besprutning när dom var översållade av löss och bladen åts upp av små gröna maskar. Nu har mina rosor  börjat ändra färg, från gult till orange och rosa, riktigt förbryllande. Vet att Hortensians färg avgörs av jordens sammansättning. Ett roligt fenomen har inträffat, skall bli intressant att se hur dom ser ut i höst, om alla blommor har samma färg och vilken. Skall fortsätta med min kaffesump, testa du också får vi se hur dina ter sig. Jag dricker rätt mycket kaffe så det blir en del sumpfilter att sprida. Har du någon förklarning, vad är det för ämne i sump som orsakar färgvarianterna ? Dom mörkrosa rosorna som tittar in i bilden från höger tillhör inte dom övriga, det är en annan ros.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards