~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 6 juli 2008

Av ~ Ruth ~ - 6 juli 2008 12:54

Har regnat i natt och luften känns frisk och sval, mulet och ingen sol + 25,6* Valparna har inte kommit ut i hagen i dag, hoppas det torkar upp (vill inte ha urinvägsinfektioner innan leverans). Så nu blir det bara spring inne med dom andra hundarna och dom njuter av det, en bra social träning för dessa små liven. Man klampar i en och annan liten pöl då och då, men dom är ju så små dessa pölar ca. en ½ matsked räknat :=)  Som jag skrev så stannar den svarta Rozzie här, har inte beslutat mig till 100 %, men får stanna ett tag så får jag se. Lite störande i mina ögon med det vita strecket på bröstkorgen, men det finns även Champions som ser ut så i teckningen. Anl. till att jag vill ha henne kvar är att det ligger starka friska hundar bakom och det är viktigt att föra vidare till kommande generationer. Ser friskhet och mentalt sunda hundar framför skönhet och allsköns titlar framför namnet. Vad hjälper det med utställnings stjärnor om dom inte är friska och riktiga i huvudet ? Det är trotts allt i vardagen dom skall fungera och må bra. Nu mera blir det dårligt med utställningar för mig, min man har tappat intresset sedan vi lämnade Berner rasen, och själv har inte körkort (jo du läste rätt). Det var alltid min man som sprang i ringarna. Vi flängde med husvagn land och rike varje helg på sommaren i många, många år. Ställde i Finland och ofta i Norge på somrarna och från Skåne till Norrland, ett evinnerligt flängande och stora summor har lagts ner på utställningar, men så roligt det var när det pågick. Nu börjar vi att komma till åren och blicken för hur hundar skall se ut har vi lärt oss. Tävlingspriser och Championtitlar har det blivit en del av under åren som har gått, en hel vägg och en kartong fylld med prisrosetter. Sätter in en bild av en del på väggen i hundrummet. Rosetter är några riktiga dammsamlare och dammvippan är ett måste nästan varje vecka, funderar på att plocka ner alla och lägga undan, skall måla om rummet i sommar, och då tror jag att dom blir ett minne blott i källarskrubben till sammans med dom andra.. Det blev om hundar i dag också :-)

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards