~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 5 juli 2008

Av ~ Ruth ~ - 5 juli 2008 14:53

Hur skall denna dagen sluta, är som en urlakad sill, svälld i kroppen och yr i knoppen. 31* i skuggan och 29* inne, står öppet på vid gavel över allt så det skall fläkta lite inne, men det är helt vindstilla inget fläktande någon stans. Det skulle kunna komma åska i em så nu svettas jag extra för det, avskyr åska, men husbonden är hemma och det är en tröst. Han trotsar värmen och har klippt häcken, sedan fick han tränings-abstinens och har satt sig på motions-cykeln och fortsätter att svettas, tror inte han vet sitt bästa, men det hjälper inte att säga något, kan och vet bäst själv. Själv har jag suttit vid orgeln en timma och klinkat Abba och gamla låtar, får mig att glömma värmen för stunden med fläkten riktad mot ryggen. Har även suttit med fläkten vid köksbordet och stickat, fantiserar om vinter och kyla så det blir raggsockor denna gången. Köpte ca 750 gr blått garn på Röda korset, det är en blandning av lin och ull, började på ett par strumpor, men dom kändes lite hårda så jag la till ett garn med sammansättning av akryl, ull och bomull, så dessa strumpor blir både slitstarka och varma, använder stickor 5. Har varit stationerat inomhus hela dagen och något kroppsarbete inne har inte varit aktuellt. I dag blir det inget att skriva om av intresse även om raderna blev många.

Duktiga dig som har orkat läsa till slutet.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards