~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 4 juli 2008

Av ~ Ruth ~ - 4 juli 2008 22:29

Nu börjar det att dra ihop sig till att valparna lämnar huset, trist och tungt. Mina valpar har gått med dom övriga hundarna hela dagen i dag, tar sig ut och in från gräsmattan själva, dom är så duktiga, äter bra och kissar för det mesta bara på tidning. Är nog den enklaste kullen jag har haft, inget gnäll och pip, sällan hårda lekar, men det kan komma sista veckan, så jag skall inte ropa hej ännu !  Snart blir det slut på alla valpbilderna här på bloggen, kanske kommer det ett och annat från valpköparna som sätts in här framöver.

Återstår nu bara

Av ~ Ruth ~ - 4 juli 2008 11:51

Enya kallas nu mera för Karten, bilden talar för sig, högarna som lämnas efter henne består mestadels av vinbärskart, magen bryter inte ner dessa bär. Hon är så hysterisk på mat, så allt som går att äta slinker ner. När Tarraz äter så står hon med huvudet intill kanten och försöker komma i skålen, det peppar pojken som annars jäklas med maten, men är det gamar i farten så måste det ner till vaje pris, morrar och äter om vart annat :-).


Alla mina hundar gillar alla sortes frukter, bär och grönsaker, till och med inlagt sill och ett slick i nubbeglaset, eller vinglaset. Allt som vi äter, äter dom, har fått lära sig från tidlig ålder att smaka på allt, okokt frukt och grönt är nyttigt även för hundar.


Solen gassar i dag också så det blir inomhus jobb. Får lätt huvudverk när det är så varmt ute. Valparna får hålla sig inomhus till i em, hela förmiddagen så har dom busat inne med dom stora, och nu sover dom som stockar.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards