~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 22 juni 2008

Av ~ Ruth ~ - 22 juni 2008 19:15

Måste lära mig koka soppa på en spik, skulle behövt storhandla en himla massa. Vad jag en tänker göra så fattas det något. Funderade på våfflor, hjortronsylt och vaniljglass, näää då var det för lite mjöl kvar i påsen när jag kollade. Blev sugen på risgrynsgröt, nääää, för lite mjölk kvar för det, kan ju inte ställa mig utan, går inte att dricka kaffe utan mjölk, det är som: "Kaffe utan grädde är som kärlek utan kyssar, som i sången"  Vad återstår....... jo, koka soppa på en spik ! En bra bit till affären nu eftersom närbutiken gick i konkurs och stängde efter nyår, och ännu har ingen ny kommit i stället. Min andra hälft är inte hemma och kan köra mig, så det får bli cykeln till matbo'a i morgon. Hela dagen regn och åter regn. Så i dag fick det bli en köttabete och sallad, även om det inte var det jag önskade mig just då.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards