~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 18 juni 2008

Slutplädering

Av ~ Ruth ~ - 18 juni 2008 09:33

Så var gårdagens händelser lagt till handlingarna, en intensiv dag, därför hade jag inte tid till att besöka er alla innan sovdags. Mammografin gick bra, men det är ingen trevlig upplevelse, det känns inte som någon smekning precis :-)


Det har utvecklats ett blodprov som kan diagnosticera bröstcancer upp till fyra år tidigare än mammografi. Blodprovet ger utslag på antikroppar som samlas i blodet som en reaktion på en elakartad tumör redan på ett väldigt tidigt stadium. Problemet med vissa cancerformer, som till exempel bröstcancer, prostatacancer och äggstockscancer är att sjukdomen ofta är relativt långt gången när den upptäcks. Med hjälp av detta blodprov hoppas man kunna bota fler patienter än vad som är möjligt idag. Det låter väldigt hoppfullt. även om jag avskyr stick i fingertoppar och armbågsvecken, men det är dock och ett stort framsteg som är välkommet.


Sätter in vyer från mitt fönster på 2:a våning efter en regnskur, efter regn kommer sol.. Nu småduggar det ute, härligt !

 
 
margus

margus

18 juni 2008 10:02

Härligt sommarregn var det!
Aha, kul med nya metoder. Frågan är om det blir dyrare än "mammon", för då lär politikerna dra in det. Det är ju med ett nödrop vi får ha mamografin kvar, den lever ofta farligt i budgettider.

http://margus.bloggagratis

 
Yvonne

Yvonne

18 juni 2008 10:51

Du har en härlig utsikt från ditt hus!
Det är alltid lika roligt att få ta del av hur de andra bloggarna har det runt hemmet...
Mammon har jag aldrig varit på...har väl inte åldern inne ännu....för man blir väl kallad?
Så inte jag sitter här och missar det som jag tycker verkar så viktigt!?

http://trissemojs.bloggagratis.se

 
smeden Bengt

smeden Bengt

18 juni 2008 12:54

Så blev det till att skriva en ny kommentar för den jag skrivit försvann. Den försvann när jag tog bort ett fel i URL.
Gubben din fick väl massera dem så sviterna efter mammografin gick bort!
det var en härlig utsikt du har. Bara havet i horisonten som fattas.
Sätt dig nu och njut med en kopp kaffe medan du drömmer dig ut över vyn!
Kram mn vän!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Jenn

Jenn

18 juni 2008 12:59

Nydelig utsikt du har,og godt å høre at dere fikk litt regn også..det behøvdes nok.
Mammografi har aldri gjort meg noe,fort gjort og heller ikke smertefullt.Tror jeg er den ende som ikke bryr meg om det*ler*
Hørtes bra ut med blodprøver for kreft/canser..alt for mange som får den diagnosen..så jammen bra om de kan oppdage den på et tidlig stadium.
Ha en fin dag Ruth.
Klem.

http://skriverier.jenn-k.com

 
Monica

Monica

18 juni 2008 13:14

Det ser ut som att du bor riktigt fint med den utsikten.

http://violett.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

18 juni 2008 15:49

Vilken fin utsikt du har :)

Föredrar sticket framför mammografin.

http://birgittas.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

18 juni 2008 16:51

Ett sådan vackert rosa skimmer det blev i aftonsolens sista strålar:)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

18 juni 2008 16:59

Visst är det bra när forskningen går framåt. Väldigt mycket enklare med ett blodprov.
Instämmer med övriga besökare, att du har en härlig utsikt från ditt fönster.
Men du verkar liksom mig bo ganska nära vägen.
Trevlig midsommar önskar Ulla & tjejerna

http://cavaliersajten.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

18 juni 2008 17:35

Vad bra att forskningen går frammåt,då kan man komma på saker i tid
Vilken härlig utsikt du har
Trevlig midsommar

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Ann-charlott

Ann-charlott

18 juni 2008 18:37

Hej Ruth. Vill bara önska dig en fin midsommar. Ibland är det allt tur att vi har någon som kolla upp hur man mår. Har inte varit på något sådant ännu, men jag hoppas att jag blir kallad snart, annars får jag väl ta reda på när jag blir kallad, det är något som är viktigt att man får kollat upp när man blir till åren. Ha det gott..
Kram Ann-chalott

http://oakenwood.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards