~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 18 juni 2008

Av ~ Ruth ~ - 18 juni 2008 20:04

Nu blir det fotboll, tittar på TV'n och lyssnar på Lasse Granqvist på radion, lite jobbigt för det är en liten fördröjning på tv bilden. Radion gör matchen extra spännande. Slatan skall spela i kväll, får se hur länge han håller, han får nog linka eller bäras av planen. Vinner Sverige tjaaa, hoppas, men må bästa lag vinna.  Men håller på Sverige så klart. Sverige har ju aldrig förlorat en landskapsmatch mot Ryssland, och det räcker med att spela oavgjort i kväll. OK 2-1 till Sverige kan jag kanske tro det blir ! På Avenyn i Göteborg blir det nog kaos och hysterisk fotbollsyra, ingen biltrafik där i kväll och en storbildsskärm har satts upp kvällen till ära, jisses och pina !

 -----------------------------------------------------------------------------------------

....Summa och kardemumma....


Sverige är ledsna och besvikna nu, suck :-{


....Klockan är slagen och Sverige är borta från VM 2008....

Men som jag skrev må bästa lag vinna och så blev det, suck :-{

Av ~ Ruth ~ - 18 juni 2008 09:33

Så var gårdagens händelser lagt till handlingarna, en intensiv dag, därför hade jag inte tid till att besöka er alla innan sovdags. Mammografin gick bra, men det är ingen trevlig upplevelse, det känns inte som någon smekning precis :-)


Det har utvecklats ett blodprov som kan diagnosticera bröstcancer upp till fyra år tidigare än mammografi. Blodprovet ger utslag på antikroppar som samlas i blodet som en reaktion på en elakartad tumör redan på ett väldigt tidigt stadium. Problemet med vissa cancerformer, som till exempel bröstcancer, prostatacancer och äggstockscancer är att sjukdomen ofta är relativt långt gången när den upptäcks. Med hjälp av detta blodprov hoppas man kunna bota fler patienter än vad som är möjligt idag. Det låter väldigt hoppfullt. även om jag avskyr stick i fingertoppar och armbågsvecken, men det är dock och ett stort framsteg som är välkommet.


Sätter in vyer från mitt fönster på 2:a våning efter en regnskur, efter regn kommer sol.. Nu småduggar det ute, härligt !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards