~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 16 juni 2008

Min son och Dollan

Av ~ Ruth ~ - 16 juni 2008 14:17


Dolly Parton hade konsert på Stockholm Stadion i fredags, min son och sambo var där och satt på första bänken. En bekant satt längre bak och hon hade en röd ros med sig kvällen till ära som Robin tog hand om, han gav den till Dollan under jubel, hon höll den i sin hand under 2 låtar och var glad för rosen. Robins vän som hade tagit den från sin trädgård var mäkta stolt, att en ros i från hennes trädgård låg i världsartistens hand. Fick en mobilbild som jag sätter in, Dollan ger sig inte själv rättvisa på den men hon håller rosen från min son. Det är ett år sedan jag och min man var på Scandinavium i Göteborg och tittade på hennes show, biljetterna fick vi i julklapp av Robin, en fantastisk föreställning, men en på tok för hög volym, fick ont i öronen trotts papper och pekfingrarna i öronen, varför alla dessa decibel, man kan inte njuta riktigt :-{ Men Dolly Parton var fantastisk !

 
 
lillis

lillis

16 juni 2008 14:39

Jag beundrar denna artis, en späd kvinna med en stor röst
Önskar dig en bra dag
Karm

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Gerty

Gerty

16 juni 2008 14:51

Dolly ser glad ut för rosen,det skulle jag också vara om jag hade fått en ros av en såååådan go kille som Robin, men han har i allefall klippt mej "ler"

http://Prilyckans

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

16 juni 2008 14:56

Det är synd att man bör var gravt hörselskadad redan innan man blir det! Fattar nada, blir det bättre för att det är högt ljud? Man kan ju knappt gå på bio ens längre utan hörselskydd. Dolly är bra, ärligt konstgjord;)med en obegripligt hållbar röst. Häftigt med rosen!

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Gerty

Gerty

16 juni 2008 14:56

Apropå mitt inlägg i dag, så har vi väldigt lika smak när det gäller karlar, så vi kan nog inte gå ut och jaga tillsammans, då hade det nog blivit slagsmål"ha ha ha"

http://Prilyckans

 
Lena

Lena

16 juni 2008 16:44

Gillar Dolly, hennes musik är i min smak och hon är en person som vågar gå sina egna vägar, jag tror också att hon har ett stort och varmt hjärta!

http://lenabirgitta.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

16 juni 2008 22:08

Häftigt. Både med rosen och Dollys show.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

17 juni 2008 00:10

Har många sånger med Dolli Parton. Tycker bäst om den med mamma som sydde en kappa.
Går aldrig på sådana konserter eller uppträdande mer. Jag vill ha min hörsen i behåll så länge jag får. Annat var det att gå på konserthus förr och höra ex. Svend Assmundson m.m Man hörde bra utan att behöva lida! God natt och kram vännen!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

17 juni 2008 10:21

En fin artist är hon Dolly. Rolig episod med den underbart röda fina rosen.

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

17 juni 2008 10:53

Häftigt med rosen och att få uppleva en konsert med Dolly Parton! Hon är en underbar artist!

http://birgittas.bloggagratis.se

 
margus

margus

18 juni 2008 09:58

Vilket minne med rosen! Häftigt. Och att det kom på bild.
Dolly Parton är en av mina idoler. Det är huvud på den blondinen, många fina låtar har hon skrivit (minst dubbelt så många som Thore Skogman, hörde jag), fint sjunger hon, trevlig är hon samt clever och bright.

http://margus.bloggagratis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards