~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 15 juni 2008

En bättre dag !

Av ~ Ruth ~ - 15 juni 2008 14:31

Sätter in en musikvideo som jag tillägnar Gerty, Alf är ju hennes idol :-)


Solen lyser och varvas med moln som ger oss korta duggregnskurar, men det räcker inte på långa väger för torkan, men alltid något och är bättre en inget. Man får lära sig att vara ödmjukt tacksam för den lilla mannan som kommer ner från himmeln.

Det som gynnar oss är att vi spar oss jobbet att klippa gräs, slipper bli bitna av ohyran ute som har vingar, även sparsamt med fästingar och mördarsniglar, men i kväll går vi inte säkra för varken det ena eller andra.


Har åter rört till utseendet på min blogg, bortse från det, men orkar inte göra om nu, (inte vackert vill jag lova "Ler"), men gillar att testa, en vacker dag så kommer den där OAOOO bakgrunden som jag gillar och som får stanna en stund.

Har jobbat med 3 kennelsidor som jag gör för andra, uppdaterat i några timmar med nya sidor, stamtavlor, plockat och rensat och satt in nytt, orkar inte mera i dag (tror jag).

Nu skall jag ta mig en kopp kaffe och vila ögonen från skärmen.


 
 
Corina

Corina

15 juni 2008 16:47

Tack för kaffet....behövde en paus*S* Nu är det bara vardagsrummet som inte är städat,fast det lämnar jag dithän idag faktiskt.Håller på med nya fotosidor till hemsidan just nu,ska dela upp mina foton i kategorier hade jag tänkt men det tar tid så det lär nog dröja innan dessa sidor är färdiga.Är ju flera sidor att bygga.Så tillsvidare får allt vara kvar som det är på hemsidan.

http://wanilla.bloggagratis.se

 
Gerty

Gerty

15 juni 2008 16:54

TACK SÅ MYCKE DEN SÅNGEN TYCKER JAG SÅ MYCKE OM OCH SÅ VACKRA BILDER JAG HAR TITTAT LYSNAT OCH NJUTIT

http://Prilyckans

 
Jenn

Jenn

15 juni 2008 17:39

Nydelige bilder på den videoen..men noen musikk hørte jeg ikke.Sikker min data som ikke vil som jeg vil..
Her kom solen tilbake i efta,litt godt det og nå etter den kalde kvelden i går:p
Ha en fin kveld Ruth.
Klem.

http://skriverier.jenn-k.com

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

15 juni 2008 17:56

Alf är oemotståndlig med sin röst och göteborska accent. Gillar bäst den om 5-öres kola;) Schlurp. Jo ögonen tröttnar fortare än huvet, får väl göra som när man kör bil..titta bort en stund. Pang! där small det;))

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

15 juni 2008 18:26

Fina bilder på filmsnutten, du undrade vem som viftar i bakgrunden, jo det är ju Ove, gubben min, typiskt honom men han är ju ganska söt han också (åtminstone ibland):o)

http://lenabirgitta.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

15 juni 2008 18:29

Vackra bilder, musik och text.

http://birgittas.bloggagratis.se

 
Frump

Frump

15 juni 2008 18:42

Nja....den är lite bråkig, bakgrunden, du har haft finare, men hundarna är så söta...
Du har också varit duktig idag ser jag, och och haft mycket roligare än att städa... *fniss*

Kram

http://Frump.bloggagratis.se

 
Ulla

Ulla

15 juni 2008 20:10

Alf Robertsson är en stor favorit här hos oss också. Särskilt för min sambo. Jag tror att han har samtliga skivor av honom.
Vad kul att du länkar till min blogg. Då gör jag det samma med din.

http://cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

15 juni 2008 21:04

Mycket vackra bilder och ljuv musik!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

15 juni 2008 22:14

Denna låten är verkligen underbar att lyssna på.

http://violett.bloggagratis.se

 
Anki J.

Anki J.

15 juni 2008 23:43

Jag tycker din bakgrund är jätte fin :)! Lyssnar just nu på Alf, även om han inte är min stora idol så kan jag inte annat än att hålla med att det är en skön låt...
Kram

http://www.jankils.se

 
Ingen bild

Gilla

17 juni 2008 16:45

Visst är Alf bra, så härligt han sjunger. Min far känner honom. Har t.o.m varit hemma hos honom för några månader sedan. Hur dom är bekanta vet jag inte men jag tror det är från barndomen. Ha det så gott.
Kramiz Gilla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards