~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 7 juni 2008

Av ~ Ruth ~ - 7 juni 2008 22:23

Lovade sätta in bilder från barndopet i dag, men överföringen från kameran till datorn vill sig inte riktigt, måste ladda batterierna, så i kväll kommer det bara bild på en mycket trött och nydöpt liten Dan Liam, tagen av allt ståhej och den enorma värmen..  Det var ett riktigt fint barndop och en trevlig präst, 3 barn döptes i dag i denna vackra, ljusa och rymliga 1700 tals kyrka.

Liam skötte sig så fint i kyrkan, inget gnäll, det lilla gossebarnet är ju så snäll. Efter att kyrkan var avklarat så bjöds det på underbart goda smörgåstårtor, kaffe och Jordgubbstårta. Gissa om jag blev mätt, bara älskar dessa läckerheter. Vi var många som ville hylla Liam som hellst ville sova. 1000 tack Jerry & Madde för allt det goda och en riktig underbar dag !

Av ~ Ruth ~ - 7 juni 2008 08:40

Nationaldagen simmade lugnt förbi som vilken dag som helst i stort sett. I dag skall Liam döpas i Fjärås-kyrka, så det blir kyrkan i dag för att bevittna sermonien med vatten på huvudet och väl valda ord från prästen. Liam är 6 månader nu så det är dags att få bekräfta sitt namn och komma in i kyrkboken och övriga skrifter. Kommer in en liten dop-bild i kväll här på bloggen. Solen lyser lika intensivt och energiskt som alla andra övriga dagar, inga små fläktande vindar som rufsar omkring i håret och svalkar.



Som många av er känner till så har jag pixelritat med musen en del så det kommer ett och annan litet självtillverkat konstverk här på bloggen. Hade förut en Pixelhemsida också, men tiden räckte inte till för att sköta om den och rita nya småalster. Tycker flugflaskan passar i dag efterom jag har varit framme med smällaren några gånger, bättre att fånga in dom på en flaska och gå till grannen och släppa ut dom i gen så får dom en chans till, dom är ju mat för småfåglarna och den skall man inte ta bort :-)


Tittar in senare !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards