~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg under maj 2008

Av ~ Ruth ~ - 24 maj 2008 16:03

Solen gassar, men vinden fläktar. Fick så vackra blommor av min dotter i dag som skall ge mig uppskattning i morgon på "mors dag".. (bild kommer i morgon). Valparna var en vecka i går, dom har dubblat sin vikt och är tjocka och runda. Sätter inte in någon ny bild fören ögonen har öppnats, utseendet är som på tidligare bilder, så det dröjer några dagar till. Jo, en bild med en nyfiken pappa som hälsar och pussar på dom små kan jag bjuda er på. Skall nu börja med middag, min man är hungrig efter alla milen han har cyklat i dag, han ligger i hårdträning varje vecka. När han slutade röka för 2 ½ år sedan gick han upp drygt 10 kg, men nu är dom borta, han får inte gå ner mera nu, vill ju inte vara gift med ett spjälstaket (men det är ju det innanför staketet som räknas). I kväll blir det TVn för hela slanten, vem skall vinna, vem försvinna ! Själv försvinner jag nu till grytorna så jag kan stilla hungern om ett tag. Blir enkelt, kycklinglår, sallad och vitlöksbröd med persilja, vin där till skall det också bli som kommer från Chile "ANDES Cabernet Sauvignon", gott men farligt !


En mysig lördagskväll önskas er alla !

Av ~ Ruth ~ - 23 maj 2008 21:42

Nu har min gulliga husgubbe kokat rabarbersylt och marmelad, med olika smaker, jisses vad det blev gott på kex och skorpor. Själv så gjorde jag en smulpaj på rabarber med kanel och vaniljsocker, glassen fick smälta ner över det goda på fatet, jisses vad jag åt, det som blev över (och det var drygt hälften) åt jag upp innan sänggåendet, fy vad jag mådde illa av all rabarbersyra och socker. Det är inte första gången jag äter mig fördärvad på godsaker, har svårt att sätta stopp. Det blir en ny paj till helgen, men gör då en mindre, mår nog bättre när den är slut, för är det slut så är det slut !


Frufrossemor tackar för i dag !

Av ~ Ruth ~ - 23 maj 2008 10:57

Fick dom här 2 gulliga korten i går, blev nästan rörd till tårar. Har så gulliga "Bloggvänner" tack för att ni finns !  "Bettan" och "Bengt". Tro inte att jag glömmer er andra, ni är guld värda alla mina vänner !Kram Ruth

Av ~ Ruth ~ - 22 maj 2008 14:39

Våran kära granne uppe i Värmland gick bort i går morse. Vilket tomrum det blir, inte bara för hans fru och övriga i familjen, utan även för oss. Vi har haft så mycket roligt tillsammans under åren och umgåtts dagligen när vi är i Värmland. Det blir så tomt utan dig Folke, hade hoppats att du skulle fått varit med oss mycket, mycket längre, men han där uppe hade andra planer för dig.


Folke dog efter en tids sjukdom 81 år gammal.

Vila i frid !

Av ~ Ruth ~ - 21 maj 2008 17:03

Är sent ut med ett inlägg i dag, tiden har inte räckt till, vissa dagar bara drar så snabbt åsta. Måste visa denna utmärkelse som jag fick av min bloggvän JENN med följande ord, överatt till Svenska från Norska.

¨*•.¸.*.¸.•*¨*•.¸.**.¸.•*¨¨*•.¸.*.¸.•*¨*•.¸.*.¸.•*¨*•.¸.**.¸.•*¨¨*•.¸.*.¸.•*¨
Award motivering:


Du har varit en nätvän i många år, först via våra hemsidor, senaste året via blogg. Du är en mästare i pixling. Du har återupptagit att sticka som du genomför med glans. Du håller också på med hunduppfödning, och är duktig på att dela med sig på bloggen när nya valpar föds. Detta är en dam jag sätter ett stort pris på. Jenn avslutar med orden: Det finns flera har som förtjänat denna Award, men i dag väljer jag att ge den till 2. Också för att dessa 2 är duktiga till att lägga igen några rader när dom besöker min blogg. Det blir högt uppskattat.

¨*•.¸.*.¸.•*¨*•.¸.**.¸.•*¨¨*•.¸.*.¸.•*¨*•.¸.*.¸.•*¨*•.¸.**.¸.•*¨¨*•.¸.*.¸.•*¨

 1000 tack Jenn för denna utmärkelse !

Av ~ Ruth ~ - 20 maj 2008 12:37

Min man körde premiärturen på gräsmattans med sin nya Rolls-Royce som han har inhandlat begagnat. Jisses vad det gick undan, smög mig till fönstret och filmade den fartfyllda färden, gick nog i närmare 50 knyck. Tänkte i mitt stilla sinne att nu hinner han inte svänga när han kom till staketet, men jädrans vad han manövrerade Royce'n. Det syntes att han var road, för han åkte med ett leende i hela nyllet. Plötslig slutade den och brumma, han klev av och klia sig i huvudet, gick ett varv om kring Roycen, kollade bensinen, japp torrt som i öknen, till garaget efter dunken och fyllde upp. Sätter sig bekvämt till rätta trycker på start knappen, så bär det i väg igen så gräset yr, ett nytt leende över hela nyllet, hahahaha. Skulle varit filmat och lagt ut på "You Tube". Gräsmattan var avklarad på mindre än 5 minuter. Själv stod jag och skrattade bakom gardinerna. Hur barnsliga blir inte karlarna när det är något som brummar, låter och är nytt ? Nu blir det aldrig (åtminstone inte på bra ett tag) frågan om vem som skall hålla gräset kort fortsättningsvis "Ler"..

Av ~ Ruth ~ - 19 maj 2008 20:50

I dag fick jag mig ett gott skratt som förlänger livet. Hur barnslig får en vuxen karl vara ? jag bara undrar hahahahaha. Tror att alla karlar är lika dana.. Om detta skriver jag i morgon, så missa inte morgondagens avsnitt !


God natt och sov gõtt, inga flera inlägg i kväll !

Av ~ Ruth ~ - 19 maj 2008 20:45

Glöm inte att svara i den nya "Sifo undersökningen" !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards