~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 24 maj 2008

Av ~ Ruth ~ - 24 maj 2008 19:33

Firar ett år idag !!

 I dag firar jag min ettårs dag på bloggen, oj vad det här året har gått undan och ett år äldre har även jag blivit, är det verkligen så, uschannemig. I kväll skall jag fira. Hurra för mig, ett år ute i  cyberspace med min blogg, så många trevliga vänner jag har träffat. Tack för att jag blev påmind, annars hade jag glömt denna dag :-) !

¨*•.¸.*.¸.•*¨*•.¸.**.¸.•*¨*•.¸.*.¸.•*¨*•.¸.*.¸.•*¨*•.¸.**.¸.•*¨*•.¸.*.¸.•*

Nu är maten förtärt och 3 glas vin åkte ner och den ligger som bomull omkring kycklingen. Himla gott var det, känner mig så nöjd, nu skall hundarna få sitt och då är jag rätt så ledig sedan. Just nu ligger alla hundarna (ej Enya som ligger hos valparna) med Arne i soffan och myser. Lördagskvällen inträder med allt vad det innebär. Slagerfestivalen tja, är inte så hysterisk på den men vill ju höra eller se hur det går för Perelli om hon kan få den Svenska flaggan i topp ! Njut ni som kan av den biten, vi andra får varva TVn med annat kul. Kommer nog att ta min stickning och göra några varv, har blivit lite av den varan på senaste tiden, hmmmm, det blir nog några varv har jag beslutat just här och nu.


Njut av kvällen, vad du en har för dig så hoppas jag att det är något bra !

...Får nog läsa om det på era bloggar under morgondagen...

Av ~ Ruth ~ - 24 maj 2008 16:03

Solen gassar, men vinden fläktar. Fick så vackra blommor av min dotter i dag som skall ge mig uppskattning i morgon på "mors dag".. (bild kommer i morgon). Valparna var en vecka i går, dom har dubblat sin vikt och är tjocka och runda. Sätter inte in någon ny bild fören ögonen har öppnats, utseendet är som på tidligare bilder, så det dröjer några dagar till. Jo, en bild med en nyfiken pappa som hälsar och pussar på dom små kan jag bjuda er på. Skall nu börja med middag, min man är hungrig efter alla milen han har cyklat i dag, han ligger i hårdträning varje vecka. När han slutade röka för 2 ½ år sedan gick han upp drygt 10 kg, men nu är dom borta, han får inte gå ner mera nu, vill ju inte vara gift med ett spjälstaket (men det är ju det innanför staketet som räknas). I kväll blir det TVn för hela slanten, vem skall vinna, vem försvinna ! Själv försvinner jag nu till grytorna så jag kan stilla hungern om ett tag. Blir enkelt, kycklinglår, sallad och vitlöksbröd med persilja, vin där till skall det också bli som kommer från Chile "ANDES Cabernet Sauvignon", gott men farligt !


En mysig lördagskväll önskas er alla !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards