~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 12 maj 2008

Av ~ Ruth ~ - 12 maj 2008 11:18


Tänker ofta på mamma, hon har alltid varit ett rättesnöre genom mitt liv. Det fanns alltid svar på mina frågor och undringar. Den härliga barndomen med mor och far glöms aldrig. Skulle önska att min mamma fans kvar här i livet, när frågorna hopar sig, men tyvärr finns det inget svar att få mera, det är flera år sedan både hon och far gick bort. Mamma var en varm och god kvinna och kallades för mor bland många unga genom åren. Hon var ödmjuk och omtänksam som en mor skall vara, trotts många törnar som även hon fick genom livet. När vi var små så offrade hon en kjol som jag vet att hon tyckte mycket om bara för att vi skulle få något att sy dock-kläder av. Hon såg alltid till att vi var rena och hade bra kläder, offrade allt för sina barn, kan inte minnas att vi saknade något trotts att det fanns små medel att bolla med. Som jag tidligare har berättat var vi 6 syskon. Våran far slet hårt i skogen för att försörja sin stora familj, lönen var inte så fet, men det gick med god vilja och mycket kärlek.Vet inte varför mina tankar till mamma känns så starka i dag, kanske tittar hon ner på mig från sin himmel och vill berätta något för mig, får nog aldrig veta.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards