~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 3 maj 2008

Av ~ Ruth ~ - 3 maj 2008 18:20

Har lagt in en ny Sifo-undersökning ang denna last "Rökning", vill klämma dig lite på pulsen "Ler"..

Har även kämpat med att få till min blogg så jag kan trivas med den, ny bakgrund i går och ny i dag, beror nog på att jag är rastlös om dagarna har inte full kontroll över mitt nikotin begär ännu, men till 80 %, så det är inte så långt kvar "Ler"..

Av ~ Ruth ~ - 3 maj 2008 11:56

Kan inte påstå att jag är helt fri ännu. Smyger mig till min vän i nöden, den svårflörtade pipan som har blivit min nödlösning. Tar 2 sura bloss när kroppen jäklas för mycket, då svider det i halsen för pipan är sur, den gurglar och har sig och det är ju bra, det skall inte smaka gott. Tror jag skall gå till läkarstationen och få utskrivit tabletter som heter "Champix", den innehåller ingen nikotin, när man tar dom dagligen så smakar sigg vidrigt. Har nu pratat med 3 pers. som har slutat på det här viset och det går väldigt snabbt att bli fri. Köp det du också om du funderar att avstå från din gamla vän. Själv så köpte jag ett nytt paket med tobak i förgår, skulle få panik om jag inget hade. På en vecka så har jag rökt ca 2 sigg räknat, fast då med tobak och sur pipa. Känner mig inte helt redo ännu för tvärstopp. Hostar minimalt nu, och det piper inte och väsnas i luftrören när jag skall sova på natten. Till slut är jag 100% redo när psyket är moget, kommer aldrig att rulla mina sigg mera. Det svåraste är att bryta alla vanor där siggen är given, direkt på morgonen, efter kaffet, maten och när man känner tristess, är hungrig, sugen och när telefonen ringer. När man kommer över dessa vanor så tror jag inte att problemet är så stort, det gäller att kämpa varje timma på dygnet, men enträgen vinner till slut !


Önskar (oss alla) lycka till, som vill sluta bekantskapen med en kär vän sedan många år, ett nytt liv väntar bakom kröken, och som belöning får vi en bättre hälsa och luktsinne, och inte minst alla kronor vi kan lägga på det som är roligt !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards