~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 1 maj 2008

Av ~ Ruth ~ - 1 maj 2008 22:55

Det har regnat hela dagen, så nu har björken och alla buskar slagit ut till 100%, så här är det sommar, våren har redan passerat hos oss.


Min man var duktig i förmiddags, gjorde fiskfärsbiffar på gädda som han tog upp ur sjön i påskas när vi var i Värmeland. Om ni bara kunnat få smaka, dom blev så himla goda, med kokta morötter, smält smör och potatis. Så i dag har jag fått i mig Omega 3 så jag slipper det pillret som vi äter varje dag annars.


Min stora pampiga kristallkrona över matsalsbordet åkte ner i bordet i dag utan att någon var där, tur vi inte hade gäster och satt till bords. Den föll på en stor blomsteruppsättning med sidenväxter som stod rakt under. Blommorna for illa, men grenarna kan rättas upp, glasskålen som dom var planterade i gick i bitar, likaså en gammal vinkaraff som stod bredvid gick till intet, så ledsamt. Tror inte att några prismor på kronan gick sönder (har inte kollat så noga), men en mässing stång som håller en massa krusiduller i mitten gick av. Orsaken var att tak-kroken släppte från sitt takfäste. Tråkigt när det sker sådant, det kan säkert ske med den stora och tunga malmkronan i det andra rummet också, så det får införskaffas rejäla krokar och byta ut båda.

Så dagen blev inte så stilla som jag hoppades på.


Alltid sker det något, och ofta sådant man inte räknat med !

Av ~ Ruth ~ - 1 maj 2008 09:36

Så är det ny månad, den 5:e  i ordningen av 12, inte länge sedan det var Jul tycks det, fy vad det går snabbt. I dag har det duggregnat, kanske klarnar det upp framöver. Hoppas ni hade en trevlig afton i går, här var det stilla och lugnt. Vad denna dagen ger återkommer jag till senare, just nu ser det inte ut som det skall ske så väldans mycket. Ha en fin dag ! 

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards