~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 30 april 2008

Av ~ Ruth ~ - 30 april 2008 17:08


Tittar in för att önska er alla en riktig fin Valborgsmässoafton, hoppas ni slipper regn, här är det gråmulet och har kommit några små regnstänk, tror det inte kommer mera nu. Vi firar själva här hemma med god mat och ett glas vin. Valborgsfirande ligger nog mera för ungdomarna, som kan få det jobbigt denna natt med starkdryck som dom inte behärskar och ställer till det för dom. Har redan passerat ungdomar förbi här utanför med ölburkar och välfyllda plastkassar, sjungande, skrålande och skrikande. Tragiskt att se, men det återkommer varje Valborgsmässoafton och 1:a maj, (ja även andra helger också förståss). Många tar sig nog inte hem i natt, och många blir omhändertagna av myndighetspersoner. Många förlorar sin oskuld, både frivilligt och ofrivilligt. Ni som är föräldrar till tonåringar, jag vädjar till er, försök att hålla en extra koll, ring och undra av vart dom befinner sig och hämta vid behov. En alkoholfri förälder med körkort skall finnas behjälplig vid dessa helger...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards