~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 28 april 2008

Av ~ Ruth ~ - 28 april 2008 20:09

Nu har jag klippt mitt hår för 3:e gången på 22 dagar, och nu är det kort, får nog bli så fortsättningsvis, nästa gång så blir det väl peruk :-) Tror jag kommer att trivas med det här håret, får se i morgon när jag hivar benen över sängkanten, och tar en titt i spegeln. Ett hår skall vara lättskött utan en massa sprej, gelé och annat joxefix.


Har även varit till veterinären för 1 år's sprutorna på Debbie, och passade på att göra  patella kollen som var Ua. klart för att skicka upp till Kennelklubbens register.


Dagen har gått undan i en rasande fart, kan inte fatta att det redan är kväll. Det blev en väldig sen middag, vitlöks bröd med kryddörter, sallad och Norska medisterbiffar. Inget vin nääää, inte på en måndag, för min del blev det ett glas kylig och härlig mjölk. Skall hämta lite glass i frösaboxen och varm hjortronsylt över. Då överlever vi tills frukosten i morgon, som består av en ostmacka och fibergröt med lingonsylt från Värmlands vida skogar.


Ett underbart och sommarvarmt väder har det varit i dag, fortsatt 18,3 grader trotts sena kvällen. Hoppas ni har tagit vara på denna fina dag !

Av ~ Ruth ~ - 28 april 2008 11:51

Lilla koftan till Liam för svala sommardagar. Sock-skorna blev inte bra med en brun sko, så det blir nya för koftan. Koftans färgrapporter blev inte som först tänkt, den vita färgen räckte inte till, så det blev annorlunda överst på armen. Trist när man stickar av restgarn och garnet inte räcker.


Min kofta har inte påbörjats ännu, har inte nystat upp härvorna engång, men skall ju ha jobb i sommar också :-)


Sol i dag och väldigt varmt, 23* i skuggan.

Hoppas ni alla får en fin och pysslig dag ute eller på altanen.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards