~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 24 april 2008

Av ~ Ruth ~ - 24 april 2008 10:30

Soldis och varmt i dag också, skall bli mulet fram till måndag påstås det enligt SMHI, får se hur det blir. Regn skulle varit kärkommet, har varit regnfritt länge nu.


Har suttit och rensat på mina länkar, saknar du din blogg där så beror det på att du aldrig besöker mig, eller inte orkar kommentera.


Försöker att sluta röka, började i går, får se hur det går med den saken. Har haft en besvärlig hosta länge nu, får se om det hjälper med sparsam rökning. Köper alltid tobak och rullar själv så mitt rökande stannar vid 6 sigg per dag dom senaste veckorna. I går tog jag fram en dam-pipa, inte gott, men kanske en hjälp till att bli helt fri (svårt att få den till och brinna också så det blir bara ett par bloss åt gången :-) Det senaste lilla tobakspaket kostade kr:140:- så nog är det befogat med att försöka göra rökstopp, trevligare saker kan man göra för dom slantarna.

Läste att Sverige vill ha noll-tolerans och vill även få bort tobak från vanliga affärer också. Hetsjakt på oss med svag karaktär. Har rökt i 46 år, oj så mycket pengar som har gått upp i rök under den tiden :-(


Peppa mig, ge mig råd och tipps, jag behöver all hjälp på den slingriga vägen till rök fritt !


Nu skall jag inta min frukost. Ha en fin dag !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards