~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 19 april 2008

Av ~ Ruth ~ - 19 april 2008 12:52

Solen lyser och glittrar i dag och + 14* i skuggan, en härlig försommar dag !Våran granne på baksidan av vårat hus gjorde oss uppmärksamma på att Kajor håller på att bygga bo i våran skorsten, inte bra. Vi har bergvärme så inga obehagliga dofter avskräcker dom små liven, bara matos från köksfläkten och det ser dom nog bara som en lyckosam arom. Kanske skulle den som kom skorstenen ner hämta sig en matbit ? :-) Så i helgen får det nog sättas upp ett nät uppe på innan ägg och ungar är på plats, för då blir det inte nådigt varken för oss eller Kajorna. Har det skett en gång så kommer det nog flera gånger Kajor in på 2:a våning, men nu skulle jag inte bli så skräckslagen, utan snabbt fånga in den och hjälpa den ut i det fria igen..Flera av grannarna har rejäla bon av Kajor och Fiskmåsar uppe på skorstenen. Dom flesta grannar här har kopplat in sig på fjärvärme, och då blir skorstenarna populära byggplatser. Många har kåpor över så då blir fågelnästen även skyddade från regn. Vi måste skydda våra vänner från dom faror som vi kan. Skator är ett kapitel för sig som jag inte kan förlika mig med, dom är så elaka. För ett par dagar sedan var det en skata som sakta flög med en liten fågel, troligt vis en talgoxe som flaksade i skatans grepp, fjädrar och dun virvlade i luften, ingen trevlig syn att bära med sig denna dag. Trotts min motvilja när det gäller skator så ingriper jag när dom far illa se " HÄR".. 


Svårt att vara så stor djurvän och bara se på när det sker grymheter !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards