~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 18 april 2008

Av ~ Ruth ~ - 18 april 2008 18:18

Som gav mig kalla kårar i timmar. Hjälp anlände till slut. När jag satt vid datorn här i går morse så  hörde jag ett konstigt ljud och buller, lät som in i från huset andra våning / källaren. Det upprepades gång på gång med jämna mellanrum. Stängde av radion, då var det tyst. Så hördes det ljud igen, tittade ut om det var något arbete eller liknande där ute intill huset på gatan, nääää. Det fortsatte så någon timma, sedan hörde jag att något föll till golvet på 2:a våningen, nu fick jag stora darren. Min man var inte hemma, hjälpte min son på ett jobb en bit här ifrån och källardörren var olåst. Tog telefonen för att ringa min man, kom inte ut på linjen, hörde bara min radio i luren, testade en annan telefon, samma där. Nu blev jag riktigt skärrad, svettades och frös om vart annat,det här blev mera skumt och otäckt. Efter en kvart testade jag igen och då fungerade telefonen, nästan grät när han lyfte luren i andra ändan av tråden, skrek "behöver hjälp, kom hem nu". Blev beordrat att låsa källardörren från hallen, och hålla telefonlinjen öppen. Rån och otäcka saker sker ju även mitt på dagen här i Lerum, så man vet aldrig vad som kan utspelas, och inbrottet som skedde här för 2 år sedan rullades upp igen, då tjuvarna fick härja fritt i några dagar (vi i Värmland) och länsade hemmet för massor av föremål, smycken, dator och pengar. Rusade ut på gatan för att inte vistas inne fören hjälp anlände. Min man, son + 1 anställd höll nog inte hastigheten på väg hit. Källaren undersöktes i varje liten vrå, tomt. Upp på andra våning, gapskratt, nu kan du komma skrek min man. Väl uppe så står han med en kaja i näven som var lika skärrad som mig. Jisses vad den hade rumsterat där uppe, rivit ner 2 lampor som hade gått i kras, prydnadsföremål i golvet, blommkrukor och annan oreda, skit lite varstans. "Det är din jävla kaja som du gjorde tam förra sommaren" påstod han. Hur kom den så in? ända möjligheten är ner via skorstenen och ut genom en ventil på väggen över spisen (har kök även där uppe). Skönt att få det uppklarat, men det var oroliga timmar med hjärtat i halsgropen och tårarna hoppade av rädsla.  Lika frustrerad och orolig var nog även lilla Kajan.

Slutet gott allting gott !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards