~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 17 april 2008

Av ~ Ruth ~ - 17 april 2008 23:46


Ja, ute, inte på altanen om du trodde det:-) visseligen så har det varit soligt och vackert, men ganska blåsigt, så ute "här" lockade inte...


Vi har varit på Aspenäs Herrgård i kväll, (ett hus bygd på 1500 talet) och avnjutit en härlig 2 rätters middag med efterrätt och kaffe. Skall man gå ut och äta Svenskt så får man inte gå tom i magen, inte mycket på tallrikarna inte, blev fil och flingor när jag väl kom hem, men roligt att komma ut en stund och slippa stå vid spisen. Föredrar nog en utländsk restaurang där man kan äta sig mätt och lämna bordet proppad och nöjd.


Lovade att skriva om vad som oroade mig i morse, konstiga saker skedde i huset och pågick i flera timmar, men eftersom det blir ett långt inlägg så tar jag det i morgon.


God Natt där ute i slott och koja !

Av ~ Ruth ~ - 17 april 2008 10:06

God förmiddag..

Solen skiner och vindarna fläktar, tror det blir en toppenfin dag. Våren är här för att stanna, så ut i naturen och njut av allt som tittar fram ur gömmorna efter vintern. En dikt vill jag dela med mig till dig, dig och dig !

 

Den vackraste mattan på jorden…

 

Ej väves av mänsklig hand.

Den sömmas av snövita sippor

i skogarnas hela land.

 

Kom ut i skogen i förvår då solen

silar sitt ljus, i prakt strålar vitsippsmattan

som tindrande stjärnelys.

 

Men går du i gökottemorgon när luften är regntung

och skön,  då finner du blommornas stjälkar

likt klockor böjda till bön.

 

Sin skapare en tack de nog sänder för vår de

fått ringa in, för ljuset och blomsterlyckan

de tänder i människors sinn.

"Dikt av Britt"


Nu förbryllad "konstiga ljud i huset"  återkommer !

Önskar er alla en fin och solig dag !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards