~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 3 april 2008

Av ~ Ruth ~ - 3 april 2008 11:28

En dimmig och disig fm., solen kikar fram och det blir nog varmt i dag, nu +14* Kanske gå ut och rensa lite torra stjälkar efter förra årets blommor. En lugn dag i går eftersom det regnade, tvättade och plockade lite, stressar inte på dagarna mera, det som blir hinner jag med och det behöver inte vara 100 %. Har alltid varit lätt pedant i mina dagar, putsat fönster 2-3 ggr i månaden, grejat och fejat. Svärmor sa alltid "vänta tills du blir äldre så ser du mera mellan fingrarna", så har det blivit även för mig, vilket jag inte trodde då. "Lite skit i hörnen är bättre en ett rent h...vete." Tro nu inte att jag struntar i att städa, men jag gnider mig inte fördärvat mera, det är allt med måtta och förnuft.


Denna TV:n på kvällen får mina nätter att bli upp och ner, tittade på riskförlossningar på TV-4 Fakta i går kväll, så i natt har jag fött barn, det räckte inte med en utan det blev 6 (som en valpkull ) saknade kläder till alla, likaså nappflaskor, sängen blev en stor pappkartong, dom var så små så jag stoppade ner dom i min mans tube-sockar. Fy vilket bestyr vi fick, det gick i ett. Kan knappt titta på TV:n på kvällarna och det är ju då som det är något att se. Alltid så kommer det i en eller annan variation på natten sedan, det är så jobbigt. Att bli mamma på äldre dagar är väl något man inte önskar sig, har gjort mitt på den fronten.


Näää, nu skall jag göra lite nytta, får se om jag återkommer senare under kvällen.

Ha en bra dag !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards