~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 29 mars 2008

Fick inte uppleva våren :-(

Av ~ Ruth ~ - 29 mars 2008 13:07

Denna lilla Ekorrpojken låg påkörd ute på vägen i dag. Dog nog direkt, var helt blodig om nosen och munnen (har fått bort det mesta på bilden.) Dom är så väldigt söta, aktiva och lekfulla.  Detta paret har börjat förbereda för ungar redan, mamma korre har plockat så mycket päls av sin svans för bobygge, så nu får dom små ungarna ingen pappa. Har följt dessa 2 varje dag när dom springer upp och ner i träden och har roat sig fulla av energi. Känns tragiskt och trist i dag. Snön dalar ner i dag, men det är ett par plussa grader ute. Min man är till Norge och köper en ny ved kamin till vardagsrummet i dag, den är med glasfront så man ser när elden brinner, ser ut som en öppen spis när man tittar. Den är tillverkat i Norge och priset är en tredjedel där jämfört med här. I Torsby kostar samma kamin 18 000:- (ringde dit i går). Den vi nu har är väldigt gammal och stenen inuti har spruckit, men det är inte farligt för brand, men dags att byta ut. Egentligen behöver vi inte elda med ved eftersom vi för ett par år sedan satte in en värmepanna luft/vatten, men det är så mysigt, det blir så skön värme och hela stora vedboden är full med ved. Vill även gratta Wanilla som har fått valpar, kan inte kommentera i bloggen eftersom sidan inte laddas upp, tur att texten kommer så jag kan läsa. Gå in på Corinas blogg och titta på dom små liven som alltid så är det gulliga små pluttissar..

 
 
agge

agge

29 mars 2008 13:12

uhuuu....Gud vad sorglit .... Vad söt han var.

kram

http://agges.bloggagratis.se

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

29 mars 2008 14:06

Uch vad du börjar tråkigt i dag. Ser det framför mig. Naturen är vacker men samtidigt grym. Tänk om det var som paradis berättelsen. Där låg lammen och lejononen sida vid sida. Jag som trott att allt nu var dyrare i Norge. Tänk vad bra normänen fått. Billigare och ändå mkt högre löner etc. Kram vännen och njut ordenligt framför brasan!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Ulla

Ulla

29 mars 2008 15:41

Så sorgligt ! Dom är så söta tycker jag,,,

http://ullas.bloggagratis.se

 
maki

maki

29 mars 2008 16:09

Hej Ruth!
Det är alltid tråkigt när djur blir skadade eller döda!Specielt när det varit nära ! USCH ochFY! Men det är livet.
Man födds och lever tills döden! Ucsh, så trist det låter, jag skulle ju göra Dig glad!
Tröstar Dig med att det faktiskt blir ljusare dagare ,,,,,,,till våren och sommaren!
hälsningar m a k i

http://maki.bloggagratis.se

 
margus

margus

29 mars 2008 18:10

Oooo, så ledsamt och tragiskt. Blir sååå ledsen med tår i ögat. Stackars lille vän. Så vacker den ändå är där den ligger död. Det var tur du putsade lite på den före fotot. Nu ska jag städa för mina små marsvin, dessa gnagare har mycket gemensamt. Samma pigga ögon. Tröstar mig hos dem.

http://margus.bloggagratis

 
margus

margus

29 mars 2008 18:11

Härligt för er med ny braskamin. Att se elden värmer, bara det. Ska snart tända våran inför kvällen. Lycka till med denna!

http://margus.bloggagratis

 
Marianne

Marianne

29 mars 2008 21:06

Värmen från en brasa är mycket skönare än från andra värmekällor.
Stackars lille kurre, det är så onödiga offer trafiken skördar.
Ha en fortsatt skön kväll

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

29 mars 2008 22:00

Men usch så synd om lilla ekorren.

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

29 mars 2008 22:53

Synd på lille ekorren. Vi har två stycken ekorrar som är framme vid fågelbordet varje dag och äter ihop med koltrastarna....så söta är dom.

http://violett.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

30 mars 2008 00:00

Usch, vad tragiskt slut det blev för denne lille sötnosen. Ja naturen den kan vara grym emellanåt. Hoppas att mamma korre i alla fall kommer att klara av sina små,utan makens hjälp.

Tackar så mkt för ditt inlägga hos lilla mig. Det värmer oerhört med din fina rader :)
Kram på dig vännen! Hoppas att du ska få n härlig söndag & kommande vecka.
/Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

30 mars 2008 22:46

Stackars lilla ekorren...

http://birgittas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards