~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 25 mars 2008

Av ~ Ruth ~ - 25 mars 2008 20:30

Nu kan jag pusta ut, min sons familj kom hem välbärgade, men flera bilar låg i diket. Möttes av ett rejält ovädret nedanför Grums fick krypa fram i 60. Flera dårar bara blåste förbi med fara för egna och andras liv. Resan tog väldigt många timmar, men han tog inga risker, har familjen för kär och är inte dumdristig och tuff i trafiken. Här råder det totalt tystnad i huset efter att dom åkte, så snabbt man vänjer sig med rusch och stoj, även om det är tröttande och ovant. Vi träffas ju snart igen, det är ju inte så långt borta dom bor när vi väl kommer hem till Lerum.


I dag är det Våffel--Vaffel dagen, blev bjudna på härligt frasiga våfflor med grädde och hjortronsylt av grannen, ujja vad det var gott, älskar ju all mat av mjölk och mjöl.

I natt kom det ca. 10 cm snö så min man har kört snöslunga för oss och 2 grannar. Våran granne Folke som har legat på Torsby lasarett i 5 veckor skall få komma hem i morgon vid 12 tiden, det blir tufft för Gullan. Gå kan han inte men har fått ett stödskydd omkring knäleden och måste träna efter muskelskadan han fick när han ramlade 2 dagar efter operationen då han var påverkat av morfin och var drogad. Läkarna kan inte göra mera så nu är det hämma träning som skall till, hur det nu skall gå. Han har fått alla hjälpmedel för att kunna vara hemma, rullstol, toastol, 2 rullatorer, en för inne och en för ute. Men hur skall Gullan få upp han om han ramlar. Tur vi är kvar här uppe några dagar till så vi kan hjälpa till. Nu skall jag svara på en massa mail.


 Ha det gott mina trogna vänner !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards