~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 13 mars 2008

Av ~ Ruth ~ - 13 mars 2008 00:21

Cina har skrivit flera inlägg om sin far som är drabbad, och det är en tragisk sjukdom som drabbar många, även du, jag och våra nära kan drabbas.


Cirka 100 000 svenskar lider av denna sjukdom. Ju tidligare sjukdomen upptäcks, desto större är möjligheterna att bromsa eller helt avbryta en demensutveckling. En avhandling vid Umeå universitet visar att det är lättare att upptäcka vilka områden som är påverkade hos Alzheimerspatienter när de aktivt använder sitt minne med en uppgift, än när de vilar. Studien visar också att ett nedsatt minne är kopplat till stress. Upptäckten kan öka möjligheten att tidigare diagnostisera Alzheimers sjukdom.

" Källa Biotech.se "


Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards