~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 12 mars 2008

Av ~ Ruth ~ - 12 mars 2008 23:27

Kikar in en snabbis för att avlägga en liten rapport. Har haft trevligt besök i dag från Norge. Min kära syster och hennes man överraskade oväntat. Tror hon tycker att jag börjar bli till åldern kommen, hade med Oriflame produkter till mig för att motverka rynkor omkring ögonen och en underbar hudkräm. Kletar in mig med olika hudkrämer morgon och kväll, men nog tusan kommer det ändå både en och annan liten rynka, kanske gör dessa produkter underverk. Roligt att prova, och göra en utvärdering av dessa dyra krämer. Egentligen har det inte kommit så mycket veck ännu, "men det gäller att mota Olle i grind :-)" Är inte speciellt rädd för att bli gammal, för dit hen kommer vi alla med åren, men man kanske kan förhala det lite, det är ju inte fel ..


Senare på em. så kom min granne hit och vi åt en hamburger tallrik med pommes. Roligt att tillaga sådant som är lite annorlunda mot vad dom är vana vid här uppe. Dom äter allt med god aptit och vill gärna ha receptet. Jag går aldrig efter kokböcker, blandar och mixar det som kylen och skafferiet innehåller för tillfället, så den ena gången blir inte den andra lik, mina maträtter har inga namn och standard ingredienser. Känner mig lite som Kajsa Varg och tar vad jag haver och oftast blir det lyckat. Skulle ha en helt egen kokbok om jag skrev ner mina grytor och såser, och varje dag en ny maträtt om det inte är Svensk husmanskost, då mixtrar jag ringa. Testa och mixtra det är kul, våga !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards