~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 11 mars 2008

Av ~ Ruth ~ - 11 mars 2008 12:35


Mitt Vinter-set börjar nu ta form, skall även sticka en fuskpolo och vantar, då är nästa vinter räddat. Det är min 3:e keps, keps nummer 2 fick min granne Gullan. Har även beställning på en till en annan granne också så den här blev populär, alla passar i keps !

Själv hittar jag aldrig en mössa som jag gillar, tror jag har 8-9 stycken, men den här är toppen på den lilla knoppen.

I dag är det uppehåll + 7* men gråmulet, har nu varit + grader i flera dagar och tidvis regn. Tror att våren är på gång även här uppe. Nu kvittrar det av fåglar över allt och även grannarna kvittrar också, kanske kan det minska på snöröjningen, det som för åldringarna är mest betungande denna årstiden.

Min man är nu och hjälper en granne med att köra in ved, det är ett annat tungt jobb för många. Några här uppe har bytt till bergvärme, men alla anser sig inte har råd, en del är också lite skeptiska till allt som är nytt.


Mickel Rev har inte varit synbar på några dagar, får se när han återvänder. Kanske har han redan fallit för en kula ? vet inte. Har haft en bit falukorv liggande för att den skall surna så nu är det nytt bete i grävling-buren, kommer han så kan inte dofterna gå förbi nosen. Glöm inte att gå in på den adressen jag skrev i går, en kul grej :-) http://www.tatuagemdaboa.com.br/

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards