~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 9 mars 2008

Av ~ Ruth ~ - 9 mars 2008 21:14

Huvva vilken blankis det är ute över allt, var en sväng till mysiga grannar och fick en kvällsfika, men det var med hälsan som insats. Snö finns det fortfarande gott av, kanske 60 cm. Har brutit björkris till Gullan, vi har ju fullt med småbjörk omkring husknutarna och snön går en bra bit över stövelskaftet (höga stövlar). Har även jag satt in kvistar här så det blir grönt och påskfint, har satt i stora kopparkittlar, den ena en 10 liters kaffekittel, och den andra en liten kittel. Ni som har följt min blogg kommer ihåg våra kära grannar på andra sidan av vägen Gullan & Folke. Folke har legat på Torsby lasarett i snart 4 veckor, fick opererat in en ny knäskål, och nu vill inte benet bära han, det är så tråkigt, kan hända att ett korsband eller ledband har gått av. Någon dag efter operationen gick han lite med rullator, men så ramlade han vid ett par tillfällen. Hoppas han får komma till Karlstad på skiktröntgen, annars så är det stor risk för att han blir sittande i rullstol, han är ju 81 år. Tycker det är så tragiskt och Gullan är så orolig hur hon skall klara upp det. Hoppas han kommer hem medan vi är här så vi kan bistå med hjälp. Det var sagt att det skulle komma någon 4 ggr per dag för hjälp, men nu får inte kommunen i hop det, och Gullan får inte själv ta han från sängen om han skulle trilla om kull, hon skulle inte kunna få upp han. Med våran hjälp skall det gå, men vad sker sedan när vi åker hem ? Vi mår inte så bra just nu för dessa bekymmer och inte Gullan heller. Tror dom skickar hem han till veckan. Det är baske mig inte lätt att bli gammal här uppe i skogarna. Vill inte-vill inte bli gammal och skraltig !


Nu är jag rejält förbannad på bloggen, har besökt flertalet av mina vänner, men när jag skall skriva in spamkoden så låser datorn sig, och programmet svarar inte.. Kan läsa era inlägg även om det tar längre tid att ladda sidorna för varje dag, eftersom det blir mera bilder och text som försvårar uppladdningen, grrrrrr !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards