~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 6 mars 2008

Av ~ Ruth ~ - 6 mars 2008 22:00

Sol ute i dag och det har inte bara droppat från taken, det har runnit vatten och det har varit + 7 * en riktig vårkänsla. Några cm. snö kom det i natt så min man körde snöslunga både här och hos 2 grannar. En kylig natt väntas men ingen snö. I morgon skall jag städa 2:a våning och vädra sängkläder där uppe. Min son, sonhustru och deras 3 barn kommer och skall vara här i påsk, så då får jag snuffsa på lille Liam länge, ofta och mycket. Dom större barnen längtar efter snö och vinter, i Göteborgs trakten har det inte varit någon vinter.


Vi har nu fått låna en Grävlingbur som vi har satt nere vid vedboden, så nu skall det nog inte dröja så länge innan räven får slippa sitt lidande. På våren för 3 år sedan så var det en skabbräv som kröp under vårat hus (har torpargrund) och dog där under. Grannen följde blodspår i snön för att avliva den, dom gick under vårat hus, men inga spår gick ut där i från. Så när min man kom hit upp några veckor senare så fick han åla sig in under hela huset och där låg räven utan päls och grymt sårig, mår så dårligt vid bara tanken på hur den har plågats till döds.


Det har inte skett något i dag som är av värde för andra att läsa om. Har börjat på en ny keps i blåflammigt garn, den röda är rätt så liten för mig och passar nog bättre på mitt barnbarn Chanique. Har nu ett tjockare garn och grövre stickor, får göra pulsvärmare också så det blir ett set. Strumpor har jag redan stickat i samma garn. Kanske blir det en fuskpolo också. Får se hur länge sticklusten håller i sig, men när man väl börjar så blir det som ett gift, och det är en fin avkoppling.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards