~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg under februari 2008

Av ~ Ruth ~ - 9 februari 2008 22:26


Dom 2 som jag trodde skulle komma direkt till Globen gjorde det. Christer är en folk kär artist men låten var väl si så där, lite "Karneval i Rio" stuk. Den unga sångfågeln Amy är riktig charmig, men jag gillade inte den låten hon sjöng. Min favorit var Velvet denna afton. E-Type's låt var rätt bra, men för skrikig för mig. Ja, musik är som baken delad. Handen på hjärtat Gerty, hur många gånger ringde du och puschade på Christer i telefonen ? "Ler"..

Av ~ Ruth ~ - 9 februari 2008 20:02


Vilken härlig liten krabat, luktade så himla gott precis som bebbar gör, farmor smälter som smör i solsken. Visar upp ett par bilder för att övertyga er att det är en liten knubbig och söt liten "Liam"..


Nu väntar jag på sändningen från  Musiktävling. Den första av fyra deltävlingar som direktsänds från Scandinavium i Göteborg. Har mina favoriter där som jag hoppas inte gör mig besviken.

Av ~ Ruth ~ - 9 februari 2008 10:08


Har precis kommit ur sängen, trotts att jag kröp tidligt till kojs vilket är olikt mig. Tog en tablett åter vid 2 i natt sedan försvann det onda och nu är det bota. Var nog kryddorna i maten tillsammans med 2 glas vin som orsakade det hela, fy vilka smärtor. Man är väl en vekling nu mera måhända, trotts att jag brukar ha en stålmage. Det är inte alltid man kan vara en Rambotyp. På em. skall vi åka och hälsa på vårat lille barnbarn som föddes innan jul, det skall bli roligt. Kan skryta med att mitt namnval till lillpojken segrade, han skall heta "Liam", inte så vanligt och lite annorlunda. Skall ta lite bilder och sätta in här från dagens besök  senare under kvällen.


Hoppas ni får en trevlig lördag !Kram Ruth

Av ~ Ruth ~ - 8 februari 2008 22:53

En bra dag trotts duggregn och grått. Vädret är ju ett kapitel för sig, så det är det ingen ide att språka om. Vi käkade gott innan TV'n drog i gång i kväll, en väldigt het och kryddig gryta som vi älskar, därtill ett glas vin. Mitt i Let's Dance började mitt hel....ete. Fick vidriga smärtor längst upp i magen i mellangärdet, svettades och det kändes som jag skulle svimma om vart annat, vad har jag råkat ut för. Förmodligen alla kryddorna ???? vet inte.. För en ½ timma sedan tog jag en verktablett "Ibumetin" och den hjälper faktiskt, men inte till fullo. Det blir ett kort inlägg på grund av detta, en kväll som började så bra och slutar så här. Skall nu ta med mig verktabletter och krypa till kojs. Hoppas ni har en trevlig fredagskväll.

Av ~ Ruth ~ - 7 februari 2008 22:22


Har inte hunnit med datorn och bloggen i dag heller, vart tar dagarna och  timmarna vägen.

Min man var och köpte en ny spisfläkt i dag på Ikea det är en "Whirlpool" med dubbla fläktar i och utdragbar, den suger så himla bra, (har en likadan i våran stuga som vi satte in för ett år sedan.) Så nu kan jag steka pannkakor utan att det blir rökigt inne :-)

I kväll har jag varit hos min granne Birgitta och fikat och pratat och gosat med hennes hundar, ja det blev en riktig mysig kväll. Hon blev också inspirerat av mitt stickande så nu har hon stickat sig en tröja och har påbörjat en kofta, den blir så himla snygg.

Själv stickar jag bara pulsvärmare :-) Har en pulsvärmare klar, men börjar tröttna på just dom för tillfället, roligt att göra den första för att se hur det blir, men den andra går trögt. Har satt på små pärlor för utsmyckning på dessa. Får nog satsa på något nytt i fortsättningen. Har planer på att göra en axelvärmare i samma garn, som man kränger över huvudet. Avslutningsvis kanske också sockar eller benvärmare i samma. Benvärmare är inne nu, det som var så populärt i början på 80-talet.

Ser att flera har blivit inspirerade av att börja sticka av bloggkompisarna, roligt :-) Kanske kommer jag att lägga ut några beskrivningar, när jag klarar att plita ner det på pränt så det blir begripligt. Går inte efter någon mönsterbeskrivning utan dom är egna påhitt, men har lyckats rätt bra ändå (tycker jag själv :-) ...

Av ~ Ruth ~ - 7 februari 2008 10:24


Börjar dagen med en söt liten historia, (min första i bloggen)..


Flickan biktar sig för prästen.

* I går lät jag en kille följa med hem efter dansen.  Är det synd?

- Nej mitt barn svarade prästen.

* Men sedan fick han följa upp på rummet.  Är det synd?

- Nej det är det inte.

* Och sen lät jag honom klä av mig naken och han klädde också av sig 
  och så la vi oss i sängen, Precis då kom min mamma in i rummet.


- Det var väl synd sa prästen :-)

Av ~ Ruth ~ - 6 februari 2008 18:16

Vill du se den förra omröstningens resultat så kika på omröstnings arkivet.


Snart är det "Alla Hjärtans dag", hur vill du att den dagen skall bli för dig ? det tänker jag ta reda på, så rösta på ditt alternativ !


Med tanke på kommentarerna i förra inlägget så tror jag flera inte förstår att det inte är mina egna skrivna ord, utan SONETT's diktmaskin som har hjälpt mig. Har du inte testat att skriva en egen dikt där så gör det och sätt in på din blogg "Ler", det är bara en kul grej som kan bli hur tokig som helst..

Av ~ Ruth ~ - 5 februari 2008 21:47


Har med Sonetts hjälp knåpat till denna dikt, gör du också en dikt och sätt in på din sida. Man behöver inte vara någon poet, det räcker att du är lite lekfull och sprallig och har ett gott humör ! :-)


Att födas. Man kan inte protestera
En del är stora, andra är rätt små
Man drar ju sitt berömda sabla strå
Man har en lya där man kan kampera


Nu gäller blott en partner, inte flera
Det mål man har i sikte ska man nå
Och alla dumma töntar ska man klå
Ens kropp, ens minne ­ allt tycks haverera


Jaha. Minsann. Då var vi alltså klara?
Man anar ett slags tillvarons komik
Nu är man blott ett kolli att förvara


Man köper välling i en jourbutik
Man äger varken vilja eller snara
Man tvingas hålla ut tills man blir lik.


Lär dig dikta :-))
http://www.dn.se/DNet/custom-jsp/sonett/sonett.html

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards