~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 27 februari 2008

Nu går allt som en dans !

Av ~ Ruth ~ - 27 februari 2008 18:46

Har gjort fynd i dag på RIA (kyrkans sekondhand butik) Det var rena julafton att gå där inne bland möbler, tavlor och lampor. Har köpt en gammal tramp orgel, samt en elorgel (Keyboard), lampa, 2 lampskärmar och 2 tavlor. Det var så mycket ja skulle vilja ha där, men får återkomma dit när jag är själv eller får med mig min dotter. Inte alltid så lätt att köpa när gubben är med, han tycker det mesta är onödigt :-) men den gamla orgeln var hans ide. Har haft elorgel för ett antal år sedan och spelat lite för egen del, tycker det är så roligt. Förövrigt är jag inte borta när det gäller flera instrument, gitarr, munspel, dragspel, cittra. Tilläggas bör att jag kan inte en enda not på notstället, spelar helt på gehör.  Nu fick jag skryta lite "Ler". Får nog traggla ett tag innan jag kommer igång igen, men mycket sitter (har redan testat.) Vad jag är glad i dag tralla la, tralla la!

Vill du testa att spela Keyboard ?

Kan avslöja priset för allt det jag köpte denna dag KR: 700:- (ett fynd !)

 
 
skogsfrun

skogsfrun

27 februari 2008 20:52

Va kul!! Det gick riktigt bra att spela*;) har alltid drömt om ett keyboard. Vilka fynd du gjort, särskilt den gamla fina orgeln. Det måste vara jätteroligt att kunna spela:)

http://barasaras,bloggagratis.se

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

27 februari 2008 20:54

Vad vacker den var. Den skulle jag vilja ha.
Nästa gång jag kommer till Götet ska jag besöka denna RIA sekondhand. Tänker mig att detvarit rätt bililligt. Men Myrorna har blivit dyra. Förr gick det att fynda där.
Så var det KRRAAAAAAAMMMEENN!






















http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

27 februari 2008 22:10

WOW vilka fynd du gjort, orgeln var ju urtjusig tycker jag. Du gummsan har många dolda talanger...;))

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

27 februari 2008 22:25

Wow. har du fler talanger eller =)?
Har själv spelat orgel i ungdomens år. (låter som jag är 100 nu *ler*).
Men jag hade ingen plats för den när vi flyttade, så jag skänkte den till skolan som barnen går på. Där står den otroligt nog kvar än idag =). Den var av märket Malmsjö.
Önskar dig en fin kväll/morgon.
Kram Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Jenn

Jenn

27 februari 2008 22:28

Åhhh..for et nydelig orgel..sånn vil jeg ha og:)) For et fynd Ruth,men deg vel unt.
Keyboard ønsker jeg meg og,hehe..er som en unge..vil ha:p
Ha en fin kveld.
KLEM

http://jenn-k.com/blog.htm

 
Marianne

Marianne

27 februari 2008 23:06

Orgeln var snygg. Jag kan inte spela något instrument. Det överlåter jag till sönerna.
Alltid roligt att få fynda.
Ha det gott

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Anki J.

Anki J.

28 februari 2008 00:34

Oj, vad du har fyndat! Ett stort tack för länken! Har varit inne och provspelat. Dö-kul även om jag bara kan pekfinger-valsen!
En sen regnig och stormig hälsn. från Skåne-land

http://www.jankils.se

 
Millis

Millis

28 februari 2008 09:18

Vilka fynd du har gjort! Orgeln är ju sååå jättefin. Jag spelade elorgel förr, men i ett anfall av pengabrist och dumhet bytte jag bort min mot en hallmöbel för 20-talet år sedan.

Kram

http://millis.bloggagratis.se

 
corina

corina

28 februari 2008 14:56

Orgeln var verkligen vacker! Själv kan jag skryta med att jag kan spela gitarr OCH läsa noter dessutom.Spelade klassisk gitarr när jag gick skolan:)Fast numera spelar jag synnerligen sällan även om jag har kvar gitarren:)

http://wanilla.bloggagratis.se

 
margus

margus

3 mars 2008 07:35

Vilka fynd! Och vilken glädje!
Har ibland drömt om att skaffa just ett keybord, men det har aldrig blivit av. Kanske mest för att jag inte kan spela utan bara drömmer om. Ha det så gott och roligt med dessa!

http://margus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards