~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 20 februari 2008

Av ~ Ruth ~ - 20 februari 2008 23:16

Min lilla skrutta Nowah på 4 månader ser ut som en gammal gumma i munnen, alla kind-tansingarna trillar ut samtidligt, så det är svårt att tugga maten. Uppblött gillas inte så jag får hitta på mjukmat ett tag framöver. Men full fläkt ute som syns på bilden ovan. Det är en glad skit trotts allt. Snart bär det i väg till snön och då trivs dom alla, inklusive jag själv. Det blir nog i slutet av månaden och en månad framöver, även denna gången. Får passa på att njuta vinter där den finns, för här är det kört nu, det går mot vår med stormsteg, själv är jag inte redo för det..


Nu går denna dagen mot sitt slut, utan några spännande upplevelser, med andra ord en vanlig vardag med vanliga sysslor. Har pysslat mycket med hundarna , dom fäller nu, vårfällning (ett vårtecken ?) Har kammat och borstat, klippt klor och under tassarna, så i morgon hoppas jag att badet kan börja, vårfin skall man bli så dom glänser i sol-ljuset. Till veterinären behöver ett par av dom för avlägsning av tandsten. Alltid pyssel och utgifter när man har djur.


I kväll var jag bjuden på kaffe och semla till min goa granne, så underbart gott, det blev drygt ett par timmar av mysig trevnad. Nu skall jag sätta mig och sticka några varv på mina raggsockar som jag började med till morgonkaffet. Min mans ullsockor blev klara i går. Det är så himla roligt att sticka, så avkopplande och rogivande.


Det var inte så mycket roligt att berätta denna dag, men varför skall alla dagar vara roliga, det räcker gott att man är nöjd med sin tillvaro utan några större jippon !


~~God natt och sov gott~~

Av ~ Ruth ~ - 20 februari 2008 12:19

Karin & Kalle var 4 år och var alltid på samma plats hand i hand. En dag vid köksbordet säger Karin beslutsamt: "vi skall gifta oss om en vecka." Vad roligt säger Karins mamma, men vart skall ni bo då frågar hon, Karin svarar: "på mitt rum förståss det räcker för oss". Nu kommer pappa med en kommentar:" tänk om ni får barn, vad gör ni då ?" Äsch, säger Kalle "kommer det några ägg så trampar vi sönder dom"...


Vist är denna lilla barnhistoria söt ? det tycker jag :-)

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards