~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 30 januari 2008

Av ~ Ruth ~ - 30 januari 2008 12:33


Har tänkt så ofta på hur vi bloggare har för relationer med varandra, vi är som en enda stor familj. Mår någon dårligt så ger vi tröst och värmande ord. Är någon extra glad för någon speciell händelse så gläds vi med varandra. Vi delar alla våra vardagliga händelser, små eller stora. Berättar om skogspromenaderna med eller utan hund (ar). Hur vi gör om hemma, och vilken tapet vi valde, och visar upp det på bloggen för våra vänner. Vi får följa valpkullar från födelse till leverans. Får lära oss hur det fungerar och är i ett fågelhus, och i marsvins boet. Hur hästarna i hagen mår och vad vi gör för deras ve och väl. När djuren är sjuka och i bästa fall frisknar till. Visar upp vad vi har gjort i våran värkstadshörna och vid köksbordet. Får läsa intressanta berättelser från tidligare åldrar i livet och det är väldigt roliga berättelser. Undrar vi över något speciellt så kommer det genast hjälpande svar tipps och råd från vännerna. Vi har inte alltid samma åsikter om olika saker och ting, men det skall vi inte behöva ha, vilket man inte har i en kärnfamilj heller, det man måste axeptera, men inte utan en räjel ventilering  som stundtals kan bli het, men man blir goda vänner till slut. Hur skulle det vara i kärnfamiljen om det inte rätade till sig ? Det känns som vi är en enda stor familj som delar varandras vardag i stort och smått.


Gillar er alla och ni ger mig så mycket / kramar om er alla och tack för att ni finns !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards