~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 29 januari 2008

Av ~ Ruth ~ - 29 januari 2008 15:32


Puhhha, efter att har stickat, repat, stickat och repat så är den första av 2 klar. Var bara tvungen att testa med ett mönster på, men ack så jag har kämpat i timmar och halva nätter. Det svåraste var att utöka för tummen dessa 12 maskor på 16 varv, går ju inte att få ihop mönstret och fel blev det varv efter varv, men hade gett mig den på att ro i land det. Blev väl så där, men måste komma över tröskeln på det som jag trodde var omöjligt efter 15-20 års uppehåll. Ger mig inte i första hand, men får jag till den andra ? Den blir åter en ny utmaning och träning. Sedan får det bli ett par med pastellfärger och ett enklare mönster. Börjar tro lite mera på mig själv och det är himla roligt men klurigt och lurigt. Så jag får fortsätta att lura på med den andra, måste ju ha 2 :-)

Av ~ Ruth ~ - 29 januari 2008 01:07

Skriver svar till alla ang. min virrighet i går:

Vill lova att jag kände mig rejält löjlig i går när jag skämde ut mig på torget. Frös om fötterna näää, det var ju varma sköna fårskinsladder med ullen inuti, varmare en mina läderstövlar. Trodde att detta bara kunde ske i en dröm på natten, för då är inte detta ovanligt. Man kanske är på en stor bjudning och har joggingdress på sig. Glömt sin kosmetikaväska hemma när man kommer till hotellet och även är utan sin plånbok, bara vill sjunka under jorden. Sådana drömmar har jag ofta, men att gå och handla i tofflor och är i vaket tillstånd trodde jag inte skulle ske. MEN DET SKEDDE !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards