~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 26 januari 2008

Av ~ Ruth ~ - 26 januari 2008 22:01


Regn och blåst hela förmiddagen...Har nu suttit här med mina garner, stickat, repat, stickat ,repat, nu är jag less på att sticka. Får börja med ragg sockor och tofflor igen, det fungerade så jag får hålla mig till det, kanske en och annan pulsvärmare in i mellan. Är helt som en nybörjare efter alla åren jag har hållit upp, "fy" så förbaskad jag är. Så många garner jag har till ingen nytta, mest sådana som skal borstas upp så dom blir lurviga, många härvor. Ett garn som jag har 6 kg av (se bild), tre olika med samma botten ton, svårt att se på bilden, en ½ svart sopsäck köpt från en garnaffär som gick i konkurs, (skall inte ruggas ). Hittar inga mönster till detta varken i mina stickböcker eller på nätet, gjorde ett stickprov, nej fy för den lede. Stickade en pulsvärmare, men repade upp den, så Gerty kom och hämta garnet ! du får säkert till något med din stickiver. Har en massa broderier också som är ½ färdiga, och flera som inte ens är påbörjade ännu, både tavlor, vepor, paradhanddukar och vanliga dukar + 2 stora plastkassar med broderigarner i ylle, varav en stod i en garderob. När min man borrade i genom väggen för en kabel till datorn satte han i borren i. Trodde det hade varit råttor i garderoben, flera små härvor är söndertrasade :-) Är det någon där ute som broderar med sådant, skicka mig ett mail, adressen hittar du under min presentation. skickar dom till dig mot porto. Tar naturligt vis bort dom trasiga härvorna :-) först till kvarnen gäller..  Bjuder nog ut mera från mina gömmor så jag i stället kan köpa raggsock-garn och annat lämpligt för något smått som jag kan sticka, kan sälja eller avyttra på något annat set "Tradera" är ju bra, där kan man sälja allt har jag hört :-) ,jodå, även garner....

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards