~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 17 januari 2008

Av ~ Ruth ~ - 17 januari 2008 20:27


Min bevattning var inte så dum, bara 2 såg alderles för ledsna ut, men det var väntat och ingen katastrof. En Cyklamen som jag köpte till 1:a advent, som började se tråkig ut när den fick flytta till källaren. En Pelargonium som var en blomma ute i somras, dukade under. Alla övriga var välmående, även om några bladväxter hade tappat några blad, (men det kommer tillbaka) och det är många blad kvar. Nu vet jag att det fungerar vintertid på det här sättet, även om det är ett jäkla jobb att anordna det. När det gäller räkningarna som fanns i postpelaren så var det bara en påminnelse "Statoil", så vi klarade biffen helt förträffligt denna gången :-).. Alla blommorna är nu på plats och jag tycker nog att dom ser glada ut över att få lite mera värme på sig, även Statoil förlåter nog oss också, för nu är pengarna insatt på deras konto. Alla kläder är upp plockade ur väskor och kassar. Några adventsstakar stod och lyste i några fönster och dom skvallrade nog om att vi inte var hemma, det var bara här i huset som det fanns kvar sådana, förövrigt i området var dom avlägsnade från fönstren. Nu är det vanliga lampor på plats och livet går vidare ett tag i Lerum, innan det är dags igen för en ny avresa. Skall bli riktig storm till helgen, inte kul men inget att göra åt, det är bara att ro vidare med tillvaron vad som en sker..


Bilden på mitt blom-arrangemang kommer i repris, så räddade jag livet på mina växter i drygt en månad..

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards