~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 2 januari 2008

Av ~ Ruth ~ - 2 januari 2008 11:40

En lugn dag utan stress och fläkt. Var och handlade och köpte mera garn, måste variera mig med färger annars blir det långrandigt, köpte ett melerat yllegarn, men inte blir det billiga sockar även om man stickar själv, 70 kr. för 2 nystan (hoppas det räcker för ett par). 2 par är nu klara och jag har börjat på inne tofflor, käcka att ha i fickan om man går bort :-) alltid skönt att ha något på fötterna. Var efter handlande inne hos en granne och fikade och fick många go'a skratt, var borta några timmar. Små glesa flingor har dalat hela dagen, men det blir inte så mycket av det på marken.


En äldre karl här som håller på med hästar har blivit anmäld för vanvård på hästar i 10 år drygt och inget har hänt. Hästarna har gått på skogen hela sommaren, och vid älgjaktstider föddes det 2 föl på skogen, nu beslöts det att han skulle få djurförbud och 6 hästar skulle omhändertas. Nu i julas så lockade han in dom i stallet och sköt samtliga där inne, hästarna ligger där fortfarande. Fy-fn. så förbannat och ledsen man blir, vilken hemsk upplevelse för hästarna innan allt var över. Vart har fölen har tagit vägen ?? Myndigheterna är så flata så man gråter. Kattor finns inne i huset, som står tomt och oeldat, själv bor han inte där på vintern för strömmen är borttagen pga. obetald el. När detta påpekades för djurskyddsenheten så var svaret att nu var det hästarna det gällde och inte kattorna. Djur som djur.. Det finns mycket att berätta om denna mannens djurhållning, skulle bli en hel bok. Fortsättning följer och jag hoppas att han får dryga följder av detta. Så i dag är jag förtvivlad och ledsen...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards