~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 26 december 2007

En lugn dag..

Av ~ Ruth ~ - 26 december 2007 23:40


Nu har jag åter kämpat mig in på bloggen för att skicka en hälsning. Dagarna går så väldigt snabbt, snart är det Nyår 2008, snart blir det en summering och en tillbakablick, vad gav det året mig (oss), vad skall ske kommande år ? Om morgondagen vet jag att min kära bror och sambo kommer på besök, det skall bli trevligt, inte så ofta vi träffas så det ser jag fram emot. I natt kom det ca. 10 cm snö, lite även i förmiddags sedan så blev det +2* så det har sjunkit ihop. Har inte skett så mycket i dag, har gjort en ny logga till min kennel-sida, men det blev inte bra så den måste göras om. Har stickat på min andra strumpa i dag så i morgon är dom klara, men nu är det inte så kyligt längre så behovet är inte så stort, men det kan vända snart. Skabbräven har inte syntes till så den lever nog fortfarande om ingen annan i byn har förbarmat sig över den. Visar upp en bild på Saidie som sitter vackert "Ler", hon sitter väldigt ofta så och ser dum ut, hon är speciell den damen, ja sitta vackert det kan hon med besked :-) Min stora spistomte som var mig så kär har fått lämna jordelivet i dag, skulle torka av den, vipps så låg den på stenplattorna framför vedspisen i microbitar, blev så ledsen den var arvegods och oersättlig. Nu är det ingen som vaktar mina grytor och trollar så att maten blir perfekt, varje stek och kok i juletider har han haft stenkoll på, tills han själv hamnade på stenplattan. Kommer att sakna han varje jul framöver, så trist :-(  det känns som jag har förlorat en kär vän och trotjänare, i natt kommer jag att sova dårligt...


Ha det gott alla där ute, så höres vi snart igen !

 
 
Frump

Frump

27 december 2007 20:10

Tycker det ser ut som om Saidie sitter och begrundar livet...som säkert är alldeles perfekt!

Oj va synd på din spistomte...hm...men han kanske ville gå i pension...
Det dyker säkert upp en ny snart...var så säker.
Kramisar!

http://Frump.bloggagratis.se

 
skogsfrun

skogsfrun

28 december 2007 10:42

Microbitar...skogsfrun svänger sitt ridspö och vips är gubben hel igen:)
Saidie har verkligen brett ut sig;) hon ser undrande ut, över kameran? inte att undra på, hur ska de kunna förstå allt konstigt vi pysslar med:)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

28 december 2007 11:03

Så tråkigt med din spistomte.
Saidie ser förvånad ut, undrar vad hon tänker!!??

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
corina

corina

28 december 2007 18:17

Så trist när man förlorar arvegods,sånt kan ju aldrig ersättas.Har lyckats med samma sak en tidigare jul....inte alls roligt.

Kramis!

http://wanilla.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards