~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg under oktober 2007

Av ~ Ruth ~ - 24 oktober 2007 19:04

I dag har jag varit sparsam ute på bloggarna, mår inte så himla käckt.
När jag vaknade i morse så nös jag en serie på 40 prosit, hur jag än
försökte snyta och fräsa så hjälpte det inte. Nu droppar näsan som vatten
så det är papperstussar i båda näsborrarna, huvudet känns blytungt. Fy för
den lede. Så i dag är det min tur att klaga, snälla trösta mig en gnutta det
lindrar mina besvär (troooor jag :-) Vi på bloggarna skall ju visa omtanke
för varandra i nöd och lust, nu är det nöööd ! Oj, aj, ojjjj, nu kommer det
en prosit serie igen. Skall ta mig ett glas med en destillerade dryck med lite
honung i, har en brun platt flaska i barskåpet som heter "Stroh (60) " står
det på den, 60%, det måste bota min förkylning tror jag, eller vad tror du ?
Kan ju inte dö fast det låter lite rivigt, hmmmm. Jag kör på det, nu kan jag testa mig fram för jag är ensam om hela det "heliga skåpet." Min man åkte till Värmland i gryningen medan det fortfarande var frost och mörker, så nu är det fritt fram att kurera mig inför natten, och kanske är det en frisk gumma som vaknar i morgon !

Av ~ Ruth ~ - 23 oktober 2007 08:10


Bloggen är bara för sorglig nu för tiden så jag vet inte om man skall skratta eller gråta, men väljer "skratt", vad annars göra ? det lättar upp stämmningen för stunden, tror det behövs !

Av ~ Ruth ~ - 22 oktober 2007 19:13

Skrev ett inlägg för ett par timmar sedan, men när jag skulle skicka in det så fungerade inget längre. Felet är att bloggen har blivit för poppulär, och det kommer en ny plats med mera utrymme, så snart skall den bli OK lovar dom.

Nu lägger jag bara in en rolig video, njut och beundra !

Av ~ Ruth ~ - 21 oktober 2007 23:11

Japp, i dag kom paret m. dotter  från Eskilstuna för att hälsa på Niro. Som jag förstod skulle ske så åkte lillepojken med dom hem till Eskilstuna. Helt underbara personer som jag valde ut för Niros framtid, är så himla nöjd, det hela känns väldigt bra. Nu kan jag sova gott i natt, till skillnad från den föregående natt, då sov jag oroligt, vaknade, funderade, somnade och drömde dumma saker. Det här har inte varit lätt, men nu är jag lugn. Önskar Kerttu & Eddy all lycka till med Niro..


Mitt huvud känns så tungt så nu skall jag gå och krama kudden !

God natt och sussa gott alla i hela vårat avlånga land, ingen nämnd och ingen glömd !

Av ~ Ruth ~ - 21 oktober 2007 12:48

En härlig, men gråmulen och varm höstdag. Hopplöst med bloggen i dag också, vad är du nu då som strular tro ? Det här med att man skriver fel kod när man har skrivit i en kommentarsruta och allt försvinner, då skall man titta om det kom det är :-) efter koden då är den ok, finns inte den den så försvinner allt när man skickar, har inte förstått att det är så förut. Så det är nog bra att ha för vana att skriva i alla uppgifter innan man skriver kommentaren.

Natten har varit lugn för Debbie hon har sovit i samma hundsäng som dom andra 2 flickorna, inget gnäll och pip. Men i dag när dammsugaren surrade var hon skeptisk, likaså när hon är ute på gräsmattan så är det konstigt med bilar som svischar förbi och för väsen. Äter gör hon så jag tror det inte skall bli några problem när början är så bra.

I dag kommer paret från Eskilstuna för att se om dom gillar Niro, tror med all säkerhet att tycke uppstår.

Ha en riktigt fin söndag / kram till alla mina vänner

Av ~ Ruth ~ - 20 oktober 2007 17:01

Nu har vi fått våran lilla tös, hjärtligt tack Gunilla & Sven för att vi fick
det förtroende att få rå om henne, lovar att hon skall få det bra här, och
pipleksaker har plockats fram 6 olika :-) Får se hur länge vi står ut med
allt pipande, det får nog bli några mjukisdjur att växla i mellan. Nu får vi
se hur det går till natten när lampan släcks, men flick-trion får sova i samma
rum så det går nog säkert bra (inga hundar i sängen här inte :-) Sätter in
en nytagen bild från i dag, samt en baby-bild,den är så gullig tycker jag.

Kommer nog inte något mera nytt härifrån i dag. Vill du se bilder på tösen så besök "Bernami's kennel" och titta i "Album"..

Av ~ Ruth ~ - 19 oktober 2007 22:32

Det blir inget kluddekladd målerier fören till veckan, fredag är städdag och så
blev det. I morgon kommer den lilla 6 månaders tösen till oss och som skall bo
här, talar naturligtvis om en liten hundfröken. Kommer säkert in en liten bild
när jag lyckas få något bra kort som gör henne rättvisa. I dag har det varit
kyligt bara +7*  klar himmel och solsken, nu är det - 1½*. I dag plockades
vinterjackan fram och snart kommer den härliga mössan på som Millis var
så gullig att sticka till mig. Det är så härligt ute, så friskt och skönt att promenera
med hundarna i dom prasslande löven. Svanarna simmade så nöjda i Sjön Aspen,
det är så vackert nere vid vattnet, så många olika sjöfåglar, och vattnet låg som
en spegel. Älskar hösten, det blir så lugnt och fridfullt i naturen denna årstiden.
Nu längtar jag att få komma till Värmland och den röda stugan, saknar den inte
alls på sommaren, hatar mygg, knott och bitiga insekter som jag inte tål. Vintern
är underbar med vit härlig snö, blir nog där rätt länge när vi åker upp då. Julen
är given efter förra årets firande där uppe, julen hör vintern till och inte som här,
nästan sommargröna gräsmattor, och slask om det kommer någon snö alls. Nej,
nu har jag kommit till mina vinterdrömmar, det dröjer dit, men så lett att skena iväg med tankarna när man längtar.

Av ~ Ruth ~ - 19 oktober 2007 00:08

Det har varit en intensiv dag och mycket hit och dit. Har fått inhandlat 4 liter målarfärg så nu skall det kladdas hej villt här hemma framöver. Köpte även ljusblått för ½ panelen kök/hall för att bättra på där jag har slipat, samma märke och färgkoder, men trotts det så är den ljusare, så allt får målas om, suck. Ett merjobb som jag inte har räknat med, har lust att bryta ner den till än något ljusare färg när jag likafullt måste göra om allt. Med allt jobb jag har framför mig så kommer mina axlar och nacke vara totalt kassa eftersom jag har väldeliga problem i mitt dagliga liv och levende. Städade uppe på skåpen i förra veckan och svabbade av kopparbyttor och kannor som har sin plats där, ännu är jag fortfarande inte kurant i vänsterarmen och vänstersidan på nacken. I dagarna 3 så pickade och surrade det i musklerna. Så jag kommer nog att ojja mig varje dag i bloggen efter att mitt projekt är klart :-)

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards